1

Mainstream Media

(ranked by audience size)
Wikipedia

2 FOX

Top Investors/Donors/Owners

Google was the biggest funder in 2020
along with Wojcicki Foundation
(YouTube) Foundation while the largest
donor to its endowment is Arcadia, a
charitable fund of Lisbet Rausing and
Peter Baldwin. Other major donors
include Google.org, Amazon, Musk
Foundation, George Soros, Craig
Newmark, Facebook and the late Jim
Pacha.

Wikipedia spends $55M/year on salaries
and programs with a total of $112M in
expenses in 2020 while all content is
user-generated (free).

Rupert Murdoch has a controlling
interest in News Corp.

Rupert Murdoch Executive Chairman,
News Corp, son Lachlan K. Murdoch, Co-
Chairman, News Corp, Executive
Chairman & Chief Executive Officer, Fox
Corporation, Executive Chairman, NOVA
Entertainment Group. Fox News is owned
by the Fox Corporation, which is owned in
part by the Murdoch Family (39% share).
It's also important to point out that the
same person with Fox News ownership,
Rupert Murdoch, owns News Corp with
the same 39% share, and News Corp
owns the New York Post, HarperCollins,
and the Wall Street Journal. Other top
share owners: The Vanguard Group, Inc.
(13.05%), Independent Franchise
Partners LL..(7.76%), Yacktman Asset
Management LP (5.55%), BlackRock
Fund Advisors (4.99%). Grew operating
revenue to $2.9bn in 2020, from $2.5bn in
2016. Fox has 28 owned-and-operated
stations, and 43 FOX affiliates under
Nexstar and 59 Fox affiliates with Sinclair.

Ownership Type Medium

Non Profit Digital Only

Publicly Traded TV/digital site

# estimated monthly
for ranking purposes

1,700,000,000

In July 2020, there were
5B visitors to Wikipedia.
BBC reports, via
Wikipedia, that the site
had on average in 2020,
1.7 billion unique visitors
every month. SimilarWeb
reports over 5B monthly
visits for April 2021.

2.6Min Jan. 2021. 3.6
million households —
Average weekday prime
time news audience in
2020. Website visits in
Dec. 2020: FOX 332M.
Source: Adweek and
Press Gazette. However,
unique monthly views
are 113M in Dec. 2020.

833,000,000



Mainstream Media Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium # estimated monthly

(ranked by audience size) for ranking purposes
3 CNN (Updated May 18, 2021) The owner of  Publicly Traded TV and Digital 2.8 million households 482,000,000
CNN is now a "new" company between Jan 2021 — Average
Discovery Media and Warner Media weekday prime time
LLC. Name yet to be disclosed. CEO news audience in 2020
David Zaslav. As WSJ noted, "David was 1.6. add to this,
Zaslav, the Discovery Inc. chief executive unique visits in Dec.
who has catapulted himself to the top of 2020: CNN 162 million in
the media world through a wave of deal- the US. Source: CNN.
making, will lead a new venture formed (838 M views a month
by his company’s merger with AT&T Inc.’ worldwide according to
s WarnerMedia." AT&T will remain the Press Gazette.

largest shareholder. Warner Media LLC
also owns HBO, Otter Media, Warner
Brothers, and Turner Broadcasting
System.

According to SEC filings. the biggest
shareholders include: Randall L.
Stephenson, John J. Stephens, John T.
Stankey, The Vanguard Group, Inc.
(7.43%), BlackRock Fund Advisors
(4.85%), and SSgA Funds Management,
Inc. (4.13%). CNN’s operating revenue
jumped to $1.65bn in 2020, from $1.4bn
in 2016.

Elliott Management took a $3.2 billion
stake in AT&T in September 2019, (the
company was worth $210 billion May 18,
2021), calling in a letter for “improved
strategic focus” and “enhanced
leadership.” NY Posts report the hedge
fund’s execs weren’t in the room when
negotiations to were taking place.

In April, Discovery said it had 15 million
subscribers for its direct-to-consumer
video-streaming services, which include
Discovery+, Eurosport Player and Food
Network Kitchen. AT&T doesn’t break out
numbers for HBO Max alone but has said
that, combined with HBO, there are 44.2
million subscribers, most of them HBO-
only customers. By comparison, Netflix
had 207 million subscribers globally as of
the first quarter, while Disney+ had 103.6
million.




Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)

4 E.W. Scripps Local TV (160
Local Cable TV)

5 ABC NEWS

E.W. Scripps: Warren Buffet funded Publicly Traded  TV/digital site
EW Scripps to buy lon Media but
Comcast owns Scripps' cable provider

operation.

The E.W. Scripps Company (NASDAQ:
SSP) is a diversified media company
focused on creating a better-informed
world. As the nation’s fourth-largest local
TV broadcaster, Scripps serves
communities with quality, objective local
journalism and operates a portfolio of 61
stations in 41 markets. Scripps’ national
networks reach nearly every American
through the news outlets Court TV and
Newsy and popular entertainment brands
ION, Bounce, Grit, Laff and Court TV
Mystery. Scripps is the nation’s largest
holder of broadcast spectrum. Scripps
runs an award-winning investigative
reporting newsroom in Washington, D.C.,
and is the longtime steward of the Scripps
National Spelling Bee. Founded in 1878,
Scripps has held for decades to the
motto, “Give light and the people will find
their own way.” Recently combining lon
media with Scripps’ Katz networks and
Newsy, the move created a full-scale
national television networks business.
ION reaches more than 100 million
homes through over-the-air and pay TV
platforms.

Scripps said the $2.65 billion deal was
financed with $800 million in terms loans,
$550 million in secured notes, $500
million of unsecured notes, a $600 million
investment from Warren Buffett's
Berkshire Hathaway and cash from lon’s
balance sheet.

Robert (Bob) A. Iger is Chairman of
Disney and former CEO of ABC and a
majority shareholder.

Publicly Traded TV/digital site

The largest shareholder is the Laurene
Powell Jobs Trust, which holds stock that

she inherited from her husband Steve
Jobs. Steve Jobs received the Disney
stock when they acquired Pixar. Majority
voting shareholders are Robert A. Iger,
Christine McCarthy, Disney Senior
Executive Vice President and CFO; Alan
Braverman, Disney Senior Executive Vice
President, General Counsel. ABC News
is a branch of ABC, which is a branch of
Walt Disney Television, which is a branch
of Disney Media Networks, which is part
of The Walt Disney Company. The Walt
Disney Company who also own ESPN,
ABC, Lifetime, History, A&E, and FX,
Marvel Studios and Lucasfilm. The
Vanguard Group, Inc. (7.66%),
BlackRock Fund Advisors (4.36%) and
SSgA Funds Management, Inc. (4.11%).
ABC has 8 owned-and-operated stations,
and 30 ABC affiliates under Nexstar and
41 ABC affiliates with Sinclair.

for ranking purposes

Claims daily reach of 330,000,000
over 11M. Owns 60 TV
stations in 41 markets
(see map) and reaches
100 million homes.
Newsy, one of its news
products has an average
of 202K monthly visitors
(SimilarWeb 2021) but
it's hold of local tv, radio,
Stitcher, Cracked, Newsy
and more.

9.9 million -— average 300,000,000
ABC's "World News

Tonight" evening news

ratings race Dec. 2020.

Nielsen.



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
6 NBC NEWS

7 CBS NEWS

8 YAHOO News

The Roberts family’s control via super- Publicly Traded
voting shares of Comcast which owns

NBCUniversal News Group who owns

CNBC and NBC.

TV/digital site

The owner of NBC and MSNBC is
Comcast. NBC’s parent company is
NBCUniversal, an umbrella company that
also owns Fandango, Hulu, Universal
Pictures, and Telemundo. NBCUniversal
is then owned by parent company
Comcast. Brian L. Roberts is Chairman
and CEO of Comcast Corporation. Since
2013, the company has been wholly
owned by Comcast, which bought GE's
ownership stake. Three biggest
shareholders: The Vanguard Group, Inc
(8.11%), Capital Research &
Management Co. (4.57%), BlackRock
Fund Advisors (4.26%). NBC has 11
owned-and-operated stations and New
England Cable News, and 35 NBC
affiliates under Nexstar and 24 CBS
affiliates with Sinclair.

Chair is Shari Redstone, daughter of
the late Sumner Redstone. The family
still has majority voting shareholders
of the parent company Viacom CBS
Inc.

Publicly Traded TV/digital site

The company's main assets include the
Paramount Pictures film and television
studio, CBS. Other major owners: The
Vanguard Group, Inc.(10.19%), Credit
Suisse Securities (USA) (6.25%),
BlackRock Fund Advisors, (6.21%), SSgA
Funds Management (5.88%). CBS News,
owned by the CBS Corporation, is in turn
owned by National Amusements. National
Amusements has an 80% voting majority
and also owns the major company
Viacom, the company behind Paramount
Pictures, Comedy Central, MTV,
Nickelodeon, BET, CMT, and VH1. CBS
has 29 owned-and-operated stations, and
50 CBS affiliates under Nexstar and 30
CBS affiliates with Sinclair.

Verizon Media announced May 3, 2021
that it would sell its digital media unit.
including Yahoo and AOL, to private
equity firm Apollo Global Management for
$5 billion for a 90% stake in the business,
with Verizon retaining a 10% stake.
Verizon had acquired Yahoo News in
2017 for $4.48 billion but this deal
includes AOL which Verizon paid a
collective $9 billion to acquire. Verizon
announced in early 2021, it will put all of
its media properties (Yahoo Finance,
Yahoo Fantasy) whereas TechCrunch,
AutoBlog and Engadget have not been
renamed or rebranded yet.

Publicly Traded Digital Only

for ranking purposes

8.3 million viewers — 249,000,000
Average nightly viewers

of NBC's "Nightly News"

Dec. 2020. Nielsen.

ComScore also reports

their digital uniques for

Feb. 2021 at

194,503,000.

6.4 million — Average 192,000,000
CBS Evening News"

viewers Dec. 2020.

Nielsen. ComScore also

reports their digital

uniques for Feb. 2021 at

181,143,000.

3M paid subscribers
across Yahoo media
brands. Yet, 175M on
average uniques are
reported monthly to the
site by Comscore.

175,000,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type

Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
9 MSNBC

10 NPR

11 Hearst Communications

12 Gannett Co., Inc owns USA
Today and 250 daily titles
(see Index for newspapers by
state)

Comcast is described as a family
business. Brian L. Roberts, chairman,
president, and CEO of Comcast, is the
son of founder Ralph J. Roberts. The
Roberts family’s control via super-voting
shares of Comcast which owns
NBCUniversal News Group who owns
CNBC and NBC and MSNBC.

Roberts owns or controls about 1% of
all Comcast shares and all of the Class
B supervoting shares, which gives him
an "undilutable 33% voting power over
the company". Comcast owns
NBCUniversal News Group which owns
CNBC and NBC. Brian L. Roberts is
Chairman and CEO of Comcast
Corporation. Since 2013, the company
has been wholly owned by Comcast,
which bought GE's ownership stake.
Three biggest shareholders: The
Vanguard Group, Inc (8.11%), Capital
Research & Management Co.(4.57%),
BlackRock Fund Advisors (4.26%).

Federal government and donors to
1000 affiliate stations.

Affiliate stations all raise their own donor
funds and are given a portion of the
government funds. Revenue $258 M.
National donors.

Majority owned by Hearst Family.

The media company owns 50% of A&E,
20% of ESPN, the History channel, 18
daily newspapers, 25 lifestyle magazines
including Esquire and Harper's Bazaar,
27 local TV stations, satellite radio and
more.

Gannett Co., Inc. owns USA Today and
over 250 dailies. In November 2019, New
Media Investment Group (which owns the
legacy GateHouse Media assets)
purchased Gannett, changing the name
of the combined company to Gannett Co.,
Inc. and keeping the GCI stock ticker.

The McLean, Virginia-based company
recently slashed $654 million from the
high-interest debt incurred by New Media
Investment Group to fund Gannett's $1.2
billion acquisition in November 2019. New
Media had borrowed these funds from
private equity giant Apollo Capital
Management through a five-year senior
secured term loan facility. Apollo has now
purchased Yahoo from Verizon, May
2021. Gannett refinanced that Apollo debt
to $500 million of that Apollo debt into a
convertible note with an interest rate of
6% and a maturation date of 2027,
replacing debt that was owed to Apollo at
a rate of 11.5% and due in 2024. In
addition, they refinanced the remaining
11.5% term loan in February 2021 to a
L+700 broadly syndicated (35+ owners)
public Term Loan B. Here is a link to their
release. Its largest public equity owners
are passive investors / index funds. The
IR team confirmed, "we do not have
significant equity hedge fund ownership,
our largest type of owner after passive
investment is retail holders." Vanguard
and Blackrock are the biggest institutional
shareholders around 10-14%.

Publicly Traded

Federally funded
through
Corporation for
Public
Broadcasting and
donors

Private For Profit

Publicly traded
majority owned by
hedge fund

TV/digital site

Radio/digital

Print/digital/TV/
Radio

Print
Daily/Digital

for ranking purposes

2.75M in Jan. 2021. 170,000,000
Average weekday prime

time news audience in

2020 was 2M. Nielsen.

Website visits in Dec.

2020: CNBC 170M.

Source: Adweek and

Press Gazette.

165M monthly listeners 165,000,000
(Morning Edition, As It

Happens, Kai Ryssdal,

Hourly national news

feed, Terry Gross)

Local-TV reaches 19% of
US households. Millions
of viewers of A&E,
ESPN, and digital sites.
Hard to measure as a
whole. Comscore Feb.
2021 monthly reports
161,438 uniques

8.7M daily circulation
and 863,000 digital
subscribers. It is the
largest U.S. newspaper
company by far, in print
circulation. As of Q1 21
they report readership of
13 million (US daily + UK
weekly) and 9.3 million
US daily print readership
and averaged 144 million
monthly unique visitors
during Q1 21 per
Comscore.

161,438,000

144,000,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
13 Forbes

14 PBS

15 New York Post (founded in
1801)

16 Bloomberg TV, site, terminals
and BusinessWeek

17 Advance Publications

Integrated Whale Media Investments
and the Forbes family. A Hong Kong-
based group of investors holds the
majority stake in Forbes Media
company.

Steve Forbes is the editor-in-chief of
Forbes magazine. As of spring 2020, the
magazine’s audience was about 5.8
million readers. In November 2020, the
magazine's website had 69 million
monthly U.S. visitors, according to
Forbes.

Private For Profit Print and digital

Federal government and donors to 330 Federally funded Television/digit

affiliate stations.

Affiliate stations all raise their own donor
funds and are given a portion of the
government funds. Revenue $600M.
National donors:

Acton Family Fund

Adobe Foundation

Alfred P. Sloan Foundation

Anne Ray Foundation

Arthur Vining Davis Foundations

The Atlantic Philanthropies

Bill & Melinda Gates Foundation
Charles H. Revson Foundation

Ford Foundation

George Lucas Family Foundation

The Grable Foundation

The John D. and Catherine T. MacArthur
Foundation

John S. and James L. Knight Foundation
Kern Family Foundation

National Endowment for the Arts
National Endowment for the Humanities
Newman’s Own Foundation

Oculus

Orfalea Foundation

Skoll Foundation

Verizon

W. K. Kellogg Foundation

The New York Post is owned by News
Corp, owned by Rupert Murdoch who
also owns Fox News, the London Times,
The Wall Street Journal and many major
media properties in Australia.

Michael Bloomberg owns 88% of
Bloomberg LP.

Patriarch Donald Newhouse and
Newhouse Family.

Owns Conde Nast (which owns The New
Yorker, Vogue, Wired, Vanity Fair, GQ to
name a few). It also owns Reddit and
Advance Local.

through al

Corporation for

Public

Broadcasting and

donors

Publicly Traded Print
Daily/Digital

Private For Profit Print and digital

Private For Profit Print/Digital

for ranking purposes

140 million people 140,000,000
across all platforms

(2021, self-reported),

661,404 print circulation

(2020, Alliance for

Audited Media), 101.58M

on average monthly

visits (SimilarWeb April

2021).

Each month, PBS
reaches over 126 million
people through television
and 26 million people
online. PBS reaches
89% of non-internet
homes, 82% of lower-
income homes, and 78%
of rural homes.

126,000,000

184,668 Sunday readers
(2019, source), 6.5M
subscribers of that, 5.7M
get the paper digitally
(2020, source), 106.85M
on average monthly
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

Bloomberg LP has
around 250,000 paid
subscribers to its website
(2020, WSJ). It has
104M on average
monthly monthly visits
(SimilarWeb April 2021).
Wired, The New Yorker
and Vogue alone each
have over 1 million paid
subscribers and add to
that individual website
traffic and we are well
into the millions. Condé
Nast also introduced The
Influence Network,
unveiling new content,
measurable performance
and incremental
audiences according to
Nielsen. More than 150
digital video pilots in
production for the 2020-
21 season. Conde Nast
content collectively
reaches over a billion
people a month. They
also own Reddit which
has 81,000,000 uniques
a month.

106,850,000

104,310,000

100,000,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
18 Vox Media (includes New

York, Recode, The Verge,

Intelligencer and The Cut)

19 Business Insider

20 Investopedia

21 New York Times

Vox Media is owned by a number of
investors: NBCUniversal, General
Atlantic, Providence Equity Partners,
Comcast Ventures, Daniel
Rosensweig, Jeffrey Weiner, Accel.
Vox raised more than $300 million in
funding, including $200 million from
NBCUniversal.

Axel Springer SE German Publisher is
majority owned by KKR (Henry Kravis,
George R. Roberts, Jerome Kohlberg
Jr. Private Equity).

Axel Springer SE is a German digital
publishing house which is the largest in
Europe, with numerous multimedia news
brands. KKR owns 45% and has a
majority control.

DotDash is the parent subsidiary,
founded originally by Scott Kurnit as
About.com and now owned by Barry
Diller’s digital media conglomerate,
IAC and run by CEO Neil Voguel. Huge
rise in traffic and calls themselves Al
elite.

In 2010, Diller exchanged about 4.3
million IAC shares he held for 4.3 million
shares of Class B shares in IAC that
Liberty had held. These Class B shares
hold a higher voting power than IAC's
common shares - 10 votes per share.
This gives him ownership of about 34
percent of the votes of IAC's shares, the
largest voting stake in the company. He
also has the option to increase the voting
stake to 41 percent in the next nine
months.

Today, the Ochs-Sulzberger family,
through several trusts, notably the
Ochs-Sulzberger Trust, controls about
91 percent of the stock that elects 70
percent of the company's board
members. A fifth-generation
descendant of Ochs-Sulzberger,
Arthur Gregg (A.G.) Sulzberger, its
CEO is soft-spoken and measured.

For a hundred years, for better or worse,
no institution has played a larger role in
American culture and politics. And no
corporation with comparable clout has
been continuously controlled by a single
family since 1896. Today almost a dozen
Sulzberger cousins are at the NYT. The_
family has long seen itself as the keeper
of the public trust. In 2009, Sulzberger Jr
had to borrow $250m from Slim — at 14%
interest. In Dec. 2020, the company said
it had 6 million paying online readers, and
for the first time more revenue from digital
than print subscribers. The Times had
$800m on hand, with $250m available
through a revolving credit line. It no
longer has any debt, and last year it paid
off a loan that allowed it to buy back its
Manhattan headquarters. Other majority
shareholders: Carlos Slim Helu and
Fairpointe Capital (16%), Vanguard
(8.11%), Blackrock (7.43%). In 2015, it
was reported that the Ochs-Sulzberger
trust elects 70 percent of the company’s
board of directors. https://nymag.
com/intelligencer/2015/08/new-york-
times-heirs.html

Private/Private
Equity

Digital only

Private For Profit Print and digital

Publicly Traded Digital Only
Publicly Traded Print
Daily/Digital

for ranking purposes

ComScore reports Feb. 95,568,000
2021, unique visits at
95,568,000 that includes

all sites.

100k subscribers (2020,
WSJ), 107.32M on
average monthly uniques
(SimilarWeb 2021).
ComScore reports
monthly uniques for Feb.
2021 are 95,340,000.

95,340,000

content reaches about
90 million Americans a
month.

90,000,000

6 million subscriptions.
ComScore reports Feb.
2021 with 89,757,000
monthly uniques.

89,757,000




Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type

Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)

22 Nexstar Local Television
News (197 Local Cable TV)

23 CNET

24 Washington Post

26 Digital First Media/ Alden
Global Capital (56 Dailies see
in tab below)

Perry Sook is the Founder, Chairman
and CEO and has a controlling
interest.

Publicly Traded

Nexstar in Irving Texas and reaches 68%

of US household TV. Abry Partners also

has a seat on the board and Barclays

Bank lent them $900M in 2016. Pitchbook

Red Ventures owns CNET. Ric Elias is Private For Profit
Red Ventures CEO and Co-Founder.

He bought it from Viacom CBS in 2020.

Red Ventures received $250 million from

Silver Lake, an international private

technology investor. Its other minority

shareholder, General Atlantic, a global

growth investor, has been with the

company since 2010.

Jeff Bezos, Amazon and AWS founder, Private For Profit
owns Nash Capital that includes the

Washington Post, Arc publishing and

Zeus technology for media and ad tech.

Alden Global Capital owns all of Digital Private Hedge
First. It was founded in 2007 by Fund

Randall D. Smith. Starting in 2009,

Smith began quietly buying up

newspaper chains around the U.S.

Alden's managing President is Heath

Freeman.

Smith, according to a New York Times
profile published more than two decades
ago, abhors publicity and avoids
cameras. His brother, Russ, founded the
Baltimore and Washington, D.C. alt-
weekly City Papers, selling the
companies for $4 million before founding
the New York Press in 1989. Today,
Alden's Digital First owns about 200
publications, including The Mercury News
in San Jose, California, the Los Angeles
Daily News and the Boston Herald. MNG
Enterprises, Inc., doing business as
Digital First Media and MediaNews
Group, is a Denver, Colorado-based
newspaper publisher owned by Alden
Global Capital. Past investors in Alden
have included the Knight Foundation (a
nonprofit that, ironically, funds
sustainable journalism projects), pension
funds for employees of Coca-Cola,
Citigroup and CalPERS (the California
public employees’ retirement fund), as
well as some nonprofit foundations and
Swiss financial institutions.

TV/digital site

Digital only

Print
Daily/Digital

Print
Daily/Digital

for ranking purposes

Owns 197 full power 85,548,000
stations (including

partner stations) in 115

markets. Comscore Feb.

2021 reports 85,548,000

uniques

84.34M on average 84,340,000
monthly monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

3 million subscribers.
WashPost reports 82.5M
in Feb. 2021. ComScore
reports Feb 2021
monthly uniques
82,492,000

82,500,000

2.7M daily circulation 81,000,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
25 PBS NewsHour

27 Weather Channel

29 Sinclair Local Television
News (246 Local Cable TV)

US Government through the
Corporation for Public Broadcasting
and corporate and private donors:

BNSF, Consumer Cellular, Johnson &
Johnson, Fidelity, Estate of Arnold

Federally funded TV/Digital
through

Corporation for

Public

Broadcasting and

donors

Adams, Agua Fund, American Securities
Foundation, Paul and Kathy Anderson,
Georgette Bennett and Leonard
Polonsky, Jim and Nancy Bildner,
Cambia Health Foundation, Carnegie
Corporation of New York, The Annie E.
Casey Foundation, The Chan Zuckerberg
Initiative, Arthur D. Collins, Jr.
Foundation, The Commonwealth Fund,
The Arthur Vining Davis Foundations,
Deerbrook Charitable Trust, Doris Duke
Charitable Foundation, Ford Foundation,
Foundation for Child Development, Kristin
Gamble, Google News Initiative, Gruber
Family Foundation, Harrods Creek Fund,
Heising-Simons Foundation, William and
Flora Hewlett Foundation, Jerome
Jacobson Foundation, Robert Wood
Johnson Foundation. The Kendeda Fund,
W.K. Kellogg Foundation, Brigitte
Kerpsack and Dave Olsen, John S. and
James L. Knight Foundation, Judy and
Peter Blum Kovler Foundation, The
Lemelson Foundation, Lumina
Foundation, John D. and Catherine T.
MacArthur Foundation, Jacqueline B.
Mars, The Andrew W. Mellon Foundation,
Friedrika Merck, Fund for Nonprofit, News
at The Miami Foundation, Howard & Abby
Milstein Foundation, Gordon and Betty
Moore Foundation, National Endowment
for the Arts, National Science Foundation,
John and Wendy Neu Family Foundation,
David and Lucile Packard Foundation,
Park Foundation, PEW Charitable Trusts,
Public Welfare Foundation, Jay and
Sharon Rockefeller, Roger and Victoria
Sant Trust, Tom and Laurie Saylak,
Science Education Partnership Award
(SEPA) — National Institutes of Health,
Skoll Foundation, Alfred P. Sloan
Foundation, George and Camilla Smith,
Sunrise Foundation,Target Foundation,
Laurie M. Tisch lllumination Fund, Koo
and Patricia Yuen

The Weather Channel is an American
pay television channel owned by the
Weather Group, LLC, a subsidiary of
the Allen Media Group. Byron Allen
bought the Weather Channel for $300
million in 2018 from Comcast, Blackstone
and Bain Capital. Allen considers his
stewardship of the Weather Channel a
live-saving endeavor.

The Smith Family controls Sinclair.

Publicly Traded Digital and

Cable

Publicly Traded TV/digital site
David Smith, whose father founded the
company in the Nixon era, recently ended
his 28-year reign as CEO, and along with
his brothers maintains what an industry
publication called “iron-clad control” of the
billion-dollar media empire as well as the
company’s majority financial interest.
Sinclair controls 72% of US household
local TV. David Smith, Frederick Smith
and Christopher Ripley have the most
control along with 3 largest shareholders:
HG Vora Capital Management LLC
6.69%, Conifer Management, LLC,
5.62%, Vanguard Group Inc 5.56%,
BlackRock Inc 4.54%. Pitchbook and
https://www.newyorker.
com/magazine/2018/10/22/the-growth-of-
sinclairs-conservative-media-empire.

for ranking purposes

2.7 million people watch 81,000,000
the program each night,

and 8 million individuals

watch in the course of a

week, according to

Nielsen ratings at the

program's website,

The Weather Channel
reaches 80M US
households.

80,000,000

Owns 246 owned or
operated stations in 100
markets. They have on
average 2.5M Prime
Time Viewers. https:
[lwww.newyorker.
com/magazine/2018/10/2
2/the-growth-of-sinclairs-
conservative-media-
empire

75,000,000



https://www.wsj.com/articles/byron-allens-company-buys-weather-channel-for-300-million-1521753337
https://www.wsj.com/articles/byron-allens-company-buys-weather-channel-for-300-million-1521753337
https://www.wsj.com/articles/byron-allens-company-buys-weather-channel-for-300-million-1521753337

Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)

28 Tribune (Chicago Tribune and
10 other dailies see in tab
below)

31 Univision

32 Buzzfeed/Huffpost

33 Weather Network

Alden Global Capital owns 32% vying
for more. Stewart Bainum, Chairman of
Choice Hotels is now making a bid with
Swiss billionaire Hansjorg Wyss. Patrick
and Michele Soon Shiong who owns the
LA Times owns 24% of Tribune.

Wade Davis and Searchlight Capital
Partners. Mexican media company
Grupo Televisa retains a 36% stake.

According to the WSJ, in 2020, "Univision

Communications Inc. agreed to sell a
majority stake to a bidding group that
includes former Viacom finance chief
Wade Davis and private-equity firm
Searchlight Capital Partners, ending a
long period of uncertainty over the fate of
the Spanish-language broadcaster.

The bidding group paid about $526
million for the 64% stake in Univision,
implying an equity valuation of about
$821 million, according to people familiar
with the matter. Searchlight was founded
in 2010 by Erol Uzumeri, Oliver
Haarmann and Eric Zinterhofer. The firm
has invested in Spanish-language media
such as Hemisphere Media and Liberty
Latin America, a telecommunications
company with operations in Chile and
Puerto Rico that is affiliated with media
mogul John Malone."

BuzzFeed acquired HuffPost from
Verizon, reuniting CEO Jonah Peretti
with website he co-founded.
BuzzFeed. Verizon Media now has a
minority stake in BuzzFeed as a result
of the tie-up.

Buzzfeed is fueled by venture capital,
originally 50M from Andreessen Horowitz.
Comcast Corp.’s NBCUniversal invested
$400 million in the company, valuing it at
$1.7 billion in a 2016 funding round. But
growth has slowed considerably in recent
years. In 2017, the company began
missing its revenue targets. Losses
exceeded $50 million in several recent
years. https://www.ws;j.
com/articles/buzzfeed-to-acquire-
huffpost-in-stock-deal-with-verizon-
media-11605808800

Owned by Canadian Pelmorex, the
Weather Network is a Canadian English-
language weather information specialty
channel.

It delivers weather information on
television, digital platforms and TV apps.
Currently, The Weather Network is

available in Canada, the U.S. and the UK.

Founded in 1989, "Pelmorex" is a
portmanteau derived from the name of
the company's chairman and controlling
shareholder, Pierre L. Morrissette.
Pelmorex is a market leader in operating
multi-platform TV, Web and Mobile
services in weather-related information
categories under the leading brands The
Weather Network, MétéoMédia, eltiempo.
es and Clima. It also operates Canada's
National Alert Aggregation and
Dissemination System, part of Alert
Ready.

Publicly Traded Print
Daily/Digital

Publicly Traded Digital and
Broadcast

Private For Profit - Digital only
Venture Owned

Private For Profit Digital and

Cable

for ranking purposes

2.5M daily circulation in 75,000,000

eight states

Number 1 Spanish
language network, 1.3M
approximate viewers
(2020, self-reported).
Prime Time audience
has continued around
1.2M, with 72M on
average monthly monthly
visits (SimilarWeb April
2021).

72,000,000

Buzzfeed: 64 million
unique visitors in
February 2020 (self-
reported). WashPost via
Comscore reports Feb.
2021 uniques 63.6M.

63,600,000

The company reaches 60,000,000
over 60 million users

internationally with a

focus on North America,

Europe and LATAM.



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)

34 Gray Television (145 Local
Cable TV stations across the
u.s.))

35 Newsweek

36 Wall Street Journal

Diversified shareholders. Founded in
1946 by James Harrison Gray as Gray
Communications Systems. Gray is
currently in agreement to buy Meredith's
TV stations for $2.7 billion, adding 17
mostly Fox and CBS affiliates to its
portfolio and also in the process of buying
Quincy Media in lllinois. The company
has #1 ranked stations in 77 of its 102
markets and #2 ranked stations in 16
markets. Gray network affiliations are
weighted towards NBC and CBS.

Publicly Traded TV/digital site

Top shareholders are Dimensional Fund
Advisors LP (7.69%), The Retirement
Systems of Alabama (6.83%), Capital
Research & Management Co. (5.52%),
The Vanguard Group, Inc. (4.73%),
Darsana Capital Partners LP (4.66%),
ClearBridge Investments LLC (4.58%),
CEO Hilton H. Howell (4.39%) Robin
Robinson Howell (4.30%)

Since Newsweek was spun off from
Etienne Uzac's International Business
Times Media in September 2018,
Newsweek has been owned by
Jonathan Davis and Dev Pragad.

Private For Profit

Etienne Uzac co-founded International
Business Times, which in 2013 bought
Newsweek. In 2017, the company was
rebranded as Newsweek Media Group. In_
2018, CNN reported that Uzac and his
wife, Marion Kim were resigning from
Newsweek Media Group. Pragad serves
as CEO overseeing all of Newsweek's
operations. Davis has no operational role
at Newsweek. Davis, is married to the
president of Christian College, Olivet
University. In 2020, Uzac pleaded guilty
to fraud and money laundering charges
by the Manhattan district attorney’s office
and has been accused of deep ties to a
shadowy Christian cult, amid many other
scandals. The opinion section is brimming
with right-wing columnists: Nigel Farage,
Newt Gingrich are regulars, as is Alan
Dershowitz.

Rupert Murdoch through Dow Jones
through News Corp.

Print
Daily/Digital

Publicly Traded
through News
Corp but majority
share control by
Rupert Murdoch

for ranking purposes

Operates 145 television 60,000,000
stations and leading

digital properties in 93

television markets,

including the number-

one rated television

station in 68 markets and

the first or second

highest rated television

station in 87 markets.

55M unique monthly
views, 100K US print
readers (2020, Media
Kit)

55,000,000

2 million digital
subscribers (2020,
Neiman)

Washpost reports via_
Comscore WSJ hit 54.1
M in Feb. 2021.

54,100,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
37 US News and World Report

38 Advanced Local

39 The Hill

40 CBS 60 Minutes

Private For Profit Print and
Digital

Mortimer Zuckerman, a Canadian
American billionaire media proprietor,
magazine editor, and investor.

He is the co-founder, executive chairman
and former CEO of Boston Properties
one of the largest real estate investment
trusts in the US. worth an estimated 2.7
billion. Mortimer Zuckerman donates to
both Democrats and Republicans with
more donations going to Democrats. U.S.
News generates revenue through
advertising. Founded in 1933, U.S. News
is headquartered in Washington, D.C.
with advertising, sales and corporate
offices in New York and New Jersey and
Brian Kelly has been the chief content
officer since April 2007. The company is
privately owned by Mortimer B.
Zuckerman, with Eric Gertler serving as
the Executive Chairman, William Holiber
as the President & Chief Executive
Officer, Kim Castro as the Editor & Chief
Content Officer, Neil Maheshwari as
Chief Financial Officer and Chief
Operating Officer and Brian Kelly as
Editorial Director and Executive Vice
President. Other titles include: usnews.
com, annual guides of the authoritative
Best Colleges and Best Hospitals
rankings, as well as U.S. News Live with
flagship conferences on important
national conversations surrounding the
Healthcare of Tomorrow and Workforce
of Tomorrow.

Patriarch Donald Newhouse and Private For Profit  Print

Newhouse Family.

(also owns Conde Nast which owns
Vogue, Wired, Vanity Fair, GQ to name a
few). Advance Publications is an
American media company owned by the
descendants of Samuel Irving Newhouse,
Sr. A subsidiary, Advance Local, operates
12 local news and information websites
affiliated more than 30 newspapers. Its
headquarters are at 1 World Trade
Center in New York, New York

Capitol Hill Publishing Corp., a
subsidiary of News Communications
Inc. The owner. Jimmy Finkelstein is
the current CEO of New
Communications described as a
“Republican and longtime friend who
served as a fundraiser for Giuliani’s
failed 2008 presidential run.

Private For Profit Print and
Digital

CNN reports, "Finkelstein resides at the
nexus of President Trump, Rudy Giuliani
and John Solomon, the now-former
executive at The Hill and current Fox
News contributor who pushed conspiracy
theories about Ukraine into the public
conversation."

Chair is Shari Redstone, daughter of
the late Sumner Redstone. The family
still has majority voting shareholders
of the parent company Viacom CBS
Inc.

Publicly Traded

The company's main assets include the
Paramount Pictures film and television
studio, CBS. Other major owners: The
Vanguard Group, Inc.(10.19%), Credit
Suisse Securities (USA) (6.25%),
BlackRock Fund Advisors, (6.21%), SSgA
Funds Management (5.88%).

Daily/Digital

TV/digital site

for ranking purposes

52.46M on average 52,460,000
monthly monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

52M monthly uniques on
local sites and 11M
social media followers for
Advance Local

52,000,000

51.66M on average 51,660,000
monthly monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

"print circulation of above
24,000 and is read by
opinion leaders,
including 100% of
Congressional offices,
the White House,
political pundits,
association executives,
lobbyists and corporate
leaders" (2021, self-
reported)

Averaging 10.3 million 50,000,000
per show 2020 season.

Marketwatch.



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)

41 McCLatchy (30 major dailies
see in tab below)

42 AP

43 The Verge (Vox)

Chatham Assets Management led by
Anthony Melchiorre, a Chicago-area
native who has earned a reputation on
Wall Street as a tough negotiator.

Mr. Melchiorre manages over $4 billion in
assets for clients through various funds,
including some listed under a Cayman
Islands address, where more favorable
tax rates apply. Chatham’s media
interests are led by two of its partners,
Evan Ratner, a longtime Wall Street
investor and a former analyst with
Goldman Sachs, and Barry Schwartz,
who has specialized in debt investments.
Prior to buying McClatchy, Chatham
Asset Management, acquired two-thirds
of Canada's Postmedia, the publisher of
The National Post, The Vancouver Sun
and several other major Canadian
papers, by trading a portion of the money
it was owed for the majority ownership
stake.

Founded as an independent news
cooperative, whose members are U.S.
newspapers and broadcasters.

AP announced April 2021 that Google will
help fund its expansion of its local news
experiment called StoryShare, which
helped newsrooms quickly share
information around COVID. Currently 130
US newsrooms are using this service.
Historically, local US newspapers have
reported paying $1 million for the annual
feed. AP reported in 2018, “growing
revenue to $518.4 million in a challenging
year for media... finishing our sixth
consecutive year debt free.” But they
have been losing licensing fees from mid-
tier newspapers over the past 5 years.
Overall revenue was down almost $100M
from 2016. Revenue 2015 to 2016 grew 1

percent to $604.0 million, up from $595.7.
More than 80% of AP revenue is from
licensing fees, 7% is from AP ENS a
broadcasting software, 8% came from
licensing AP GMS provides global
broadcasters with on-the-ground
broadcast facilities, producers, reporters
and technicians whenever and wherever
news breaks, a Google grant funded AP
StoryShare, a pilot project aimed at
increasing local news coverage and
fostering collaboration among our
member news organizations in New York

state. With support from the Google News

Initiative, boost AP’s 50-state presence
with the addition of 14 statehouse
reporters in an unprecedented
collaboration with Report for America.
https://www.ap.org/about/annual-
report/2019/

Vox Media, who owns The Verge, is
owned by NBCUniversal, General
Atlantic, Providence Equity Partners,
Comcast Ventures, Daniel
Rosensweig, Jeffrey Weiner, Accel.

Private Hedge Funi Print

Daily/Digital
Non profit Digital only
cooperative.
Private/Private Digital only
Equity

for ranking purposes

1.6M daily circulation, 48,000,000

2.4M Sunday circulation

More than half the world’
s population sees AP
journalism every day.
While its own website
counts on average 45.67
M unique visitors on
average per month
(SimilarWeb 2021).

45,670,000

The AP Network

-248 locations worldwide
-9 regional editing hubs
-99 countries

-Unrivaled 50-state
footprint with a reporter
in every U.S. state
house.

-AP News app had 653k
downloads in 2019 and
2.2 million users

-Over 1 billion page
views on the platform
-AP’s output over:

2,000 stories per day
3,000 photos per day
200 news and sports
videos per day

11,000 hours of LIVE
video

Twitter: 13.7M followers
Facebook: 739K
followers

LinkedIn: 167K followers
Instagram: 408K
followers

YouTube: 1.1M
subscribers and nearly 3
billion views. More than
half the world's
population sees an AP
story every day.

44.40M on average
monthly monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

44,400,000



Mainstream Media Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium # estimated monthly

(ranked by audience size) for ranking purposes

44 Lee Enterprises (70 dailies In January 2020, Warren Buffett's Publicly Traded Print 1.2 M daily subscriptions 43,000,000
see in tab below) Berkshire Hathaway decided to sell its Daily/Digital and 43 M unique visitors

45 The Guardian U.S.

newspaper business to Lee
Enterprises Inc LEE.N for $140 million
in cash. As part of the transaction,
Berkshire became Lee’s sole lender,
refinancing the Davenport, lowa-based
company’s existing debt and lending
$576 million at a 9% interest rate.

Largest institutional owners include
Cannell Capital LLC, Alden Global
Capital, Franklin Mutual Advisors, Brent
Baird holds about 6.0% of the company
stock. CEO Kevin Mowbray is the owner
of 1.6% of the company's shares.

Guardian Media Group plc (GMG) is a
British based mass media company
owning various media operations
including The Guardian and The
Observer. The group is wholly owned
by the Scott Trust Limited, which
exists to secure the financial and
editorial independence of The
Guardian in perpetuity.

In 2008, it replaced the Scott Trust, which
had owned The Guardian since 1936 into
a not-for-profit Scott Trust, which has an
endowment of £1bn built up over many
years through past investments in
companies such as AutoTrader.

Annette Thomas is chief executive officer
of Guardian Media Group, the parent
company of The Guardian and The
Observer. In her twenty-five-year career,
she has overseen some of the leading
academic publishing and data analytics
companies in the world including CEO of
Macmillan Science and Education, where
she launched Digital Science and was
CEO of Web of Science Group.

Thomson Reuters, owned by the
Thompson Corporation, is controlled
by Canada’s Thomson family led by
David Kenneth Roy Thomson.

Reuters News employs around 2,500
journalists and 600 photojournalists in
about 200 locations worldwide. Last year,
it made $73 million in pretax profit on
$628 million in revenue. It has an unsual
funding structure. In 2018, Blackstone
purchased a 55% maijority stake in the
Financial & Risk (Refinitiv) business to
compete against Bloomberg LP.
However, as part of the deal, Blackstone
agreed to pay Reuters News a minimum
of $325m per vear for 30 years, in effect
giving the newsroom a nearly $10 billion
endowment. In January, Blackstone sold
Refinitive to the London Stock Exchange
Group. Reuters receives at least $325
million a year for the next 28 years from
the entity that operates the British
exchange, and nearly 60 percent of the
newsroom’s costs were funded by the
vendor agreement last year, reports NYT.

Reuters has also now added a paywall.
Longstanding bylaws that govern Reuters
make a takeover of the newsroom nearly
impossible. A so-called poison pill
provision prevents any one entity from
owning more than 15 percent of the news
operation. Another provision gives the
directors of the trust that governs Reuters
the power to veto or endorse any
takeover.

to sites

107,899 average print 41,500,000
circulation per issues
(2021, ABC), 53,585
paid print subscribers
(2021, ABC), 1M digital
subscribers & regular
contributors (2020, self-
reported), the WashPost
via ComScore reported
monthly uniques for Feb.
2021 41.5M in the U.S.

Reuters news reported in 41,000,000
2017 that it reaches 1
billion people worldwide
through

multiple platforms. They
have over 750 TV
broadcasters in 115
countries,

including prominent
networks and
government-sponsored
broadcasters, 1,000
newspaper clients,
including 13 of the top 15
newspapers globally, 41
million unique monthly
visitors to Reuters.com,
2 million active users of
Reuters TV, Hundreds of
thousands of
professionals

using Thomson Reuters
premium financial,

legal, tax and accounting
products.



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
47 Telemundo

48 The Atlantic

49 The Daily Beast

50 Financial Times

Comcast owns Telemundo, which
includes its Telemundo network, which
spans 210 markets through its 16 owned
stations and broadcast and cable
affiliates, as well as mun2

Laurene Powell Jobs owns The
Atlantic through her for-profit
corporation, Emerson Collective.

The Daily Beast is owned by Barry

Diller’s Internet media company
IAC/InteractiveCorp and has received
most of its funding from the company.

The Daily Beast began without
advertising and has gradually introduced
ads since early 2009, founded in 2008 by
former Vanity Fair and New Yorker editor
Tina Brown that primarily aggregates
content from across the web.

Japanese financial news giant Nikkei.

Based in London, England, the paper has
its core editorial offices across Britain, the
United States, and continental Europe. In_
July 2015, Pearson sold the publication to

Nikkei for £844 million (US$1.32 billion)
after owning it since 1957.

Digital and
Broadcast

Publicly Traded

Private For Profit Print and digital

Publicly Traded  Digital Only

Private employee- Print and digital
owned, Japan's

largest media

company.

for ranking purposes

Passing 10 Million 35,000,000
Subscribers, Telemundo
Becomes Top US
Broadcast Network On
YouTube, Regardless Of
Language, reports
Forbes. Rival Univision
has half as many.
Through all its YouTube
channels, Telemundo
has a combined 35
million subscribers
across its portfolio.
Reaching 94% of U.S.
Hispanic TV households
in 210 markets through
28 local stations, 51
affiliates and its national
feed. Telemundo also
owns WKAQ, a television
station that serves
viewers in Puerto Rico.

714,514 circulation
averages for six months
ending Dec. 2020 (2020
Alliance for Audited
Media). In March 2020,
the site had a serious
bump of 68 million
unique users, 136%
more than March 2019,
according to Digiday.
Similar Web reports 34M
on average monthly
visits (SimilarWeb 2021).
33.83M on average
monthly monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

34,000,000

33,830,000

1.1M subscribers https: 32,950,000
[Iwww.ft.

com/content/2e75b409-

1a58-4d9e-b96f-

25843810f5ff and 32.95

M on average monthly

monthly visits

(SimilarWeb April 2021).




Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type

Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
51 Epoch Times

54 Graham Media Group

53 Los Angeles Times

Need more funding details. Founded in  Non Profit
2000 by John Tang, an Atlanta-based

follower of the Chinese spiritual

movement Falun Gong, Epoch Times

is funded by Falun Gong, a religious

group that has been called a

doomsday cult.

The Epoch Times in the US is a pro-
Trump, nonprofit news outlet owned by
members of Falun Gong, a religious
group started by a fervently anti-
communist Chinese, now American, Li
Hongzhi who is its spiritual leader that
“believes in a coming judgment day that
will send communists to hell and says
Trump is helping accelerate that timeline,”
a recent NBC News investigation found.
Epoch Times spent around $11 million on
pro-Trump Facebook ads before being
banned from buying Facebook ads that
spread conspiracy theories is barred by
Facebook after trying to conceal its
tracks. Epoch Media Group and Falun
Gong's outreach work are done together
with Shen Yun, a dance group known for
its ubiquitous advertising and unusual
performances. Its leaders opposed
homosexuality, feminism and popular
music, and claimed to be a god who can
float and walk on the wall. https://www.
nytimes.
com/2020/10/24/technology/epoch-times-
influence-falun-gong.html.

Graham Holdings Company is a
diversified American conglomerate
holding company that once owned The
Washington Post newspaper and
Newsweek magazine. Timothy O’
Shaughnessy is president and chief
executive officer of Graham Holdings. He
oversaw investments and acquisitions
and the sale of The Washington Post.
Andrew Rosen, Charirman and CEO of
Kaplan inc. is the EVP of Graham
Holdings. Today, Graham Holdings owns
Slate and Foreign Policy Magazine and
Graham Media Group.

Publicly Traded

Graham Media Group owns 6 local
televisions stations and Social News

Desk, headquartered in Atlanta, that
provides its 2500+ worldwide newsroom-
customers with a single dashboard to
publish, measure, curate and monetize
local news content on social platforms.
Headquartered in Arlington County.
Virginia, and incorporated in Delaware,
Donald Graham owns 11% with
Blackrock and The Vanguard Group as
the other largest shareholders. Graham
Media Group is headquartered in Chicago
with Emily L. Barr as president.

Patrick and Michele Soon Shiong
through Nant Capital LLC.

Private For Profit

Digital and
Print

Print and
Digital

Print
Daily/Digital

for ranking purposes
Epoch Times sells 31,360,000
subscriptions in dozens
of countries and makes
some content available
free on its website.
Massive mailings have
been reportedly
delivered to households
across the US and
Canada, mostly in
majority-white rural
areas. Much of its growth
was fueled by the $11M
it spent on pro-Trump
Facebook ads over
2019. Two Canadian
Post workers were
suspended in 2021 for
refusing to deliver the
paper in Saskatchewan,
Canada. It gets about 5.7
million readers per
month in Canada. It
occasionally mails out
free, unsolicited sample
editions through Canada
Post as advertising mail.
Its affiliated television
network, New Tang
Dynasty (NTD), with 30
million Facebook
followers. Republican A-
listers appeared on its
YouTube shows, right-
wing pundits in its print
pages. Its web traffic
spiked. The Epoch
Times can currently
claim the most popular
Apple newspaper app in
the country (The New
York Times is No. 2).
The Atlantic wrote
"Inside The Epoch
Times" which offers more
in depth research. 31.36
M on average monthly
(SimilarWeb April 2021).
Graham Media local TV
stations reach 6.2% of
US households. Slate
has 21M monthly
uniques and Foreign
Policy counts 1.2M.

30,000,000

360,000 digital

subscribers, 2M Sunday
print readers, more than
30M unique latimes.com

30,000,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
52 Newsmax Media

55 American Journalism Project

56 Frontline PBS

West Palm Beach based Newsmax
media was founded in 1998 by
Christopher Ruddy, the network’s
CEO, who is a friend of Mr. Trump’s
and speaks to him often.

He is a member of Mr. Trump’s Mar-a-
Lago Club in Palm Beach, Fla.
Christopher Ruddy founded Newsmax in
1998 with a $25,000 investment along
with Richard Mellon Scaife, who owned
the Pittsburgh Tribune-Review, where
Ruddy worked as a national
correspondent. As of a 2010 report
quoting Forbes, "the duo quickly raised
$15 million from 200 private investors and
then bought them out in 2000. According
to Folio in 2010, Ruddy owned a 60
percent stake with the rest owned by
Scaife. In 2014, they launched Newsmax
TV.

Run by VC and Texas Tribune founder
John Thornton and giving out over
$50M to digital-only nonprofits with
Facebook Journalism Project funding
along with:

$1.5 million grant from the Boston-based
Abrams Foundation

$500,000 grant from the New York-based
Horace W. Goldsmith Foundation, Knight
Foundation, Arnold Ventures, Emerson
Collective (Laurene Powell Jobs), Craig
Newmark Philanthropies, Pierre
Omidyar's Democracy Fund, Christopher
Buck and Dr. Hara Schwartz, Lumina
Foundation, Erin and John Thornton.
Thornton calls these new digital media
outlets, Community News Organizations
(CNO). Our "support is designed for
nonprofit news organizations with

ambitious plans to grow their revenue and

programs that support informed
communities, plus targeted early stage
investments in leaders and communities
that present a unique opportunity to
change the local news landscape where
they operate." It's CNOs include The
Beacon in Kansas City, MO, Centro de
Periodismo Investigativo in San Juan,
PR, City Bureau in Chicago, IL, Cityside
in Oakland, CA and more.

Corporation for Public Broadcasting.
Top Donors:

Corporation for Public Broadcasting, John
D. and Catherine T. MacArthur
Foundation, Ford Foundation, Abrams
Foundation, Park Foundation, The John
and Helen Glessner Family Trust,
Heising-Simons Foundation, and the
FRONTLINE Journalism Fund with major
support from Jon and Jo Ann Hagler on
behalf of the Jon L. Hagler Foundation.
Additional support for the FRONTLINE
Journalism Fund is provided by: The
Arches Foundation, Joseph Azrack and
Abigail Congdon, Millicent and Eugene
Bell Foundation, the Clinton Family Fund,
Laura DeBonis and Scott Nathan, John
Duff, Gene S. Fisch, the Edith M.
Greenwood Trust, the Ralph & Marsha
Guggenheim Family Foundation, Gale R.
Guild, Thomas and Karen Hamilton,
Thomas P. Jalkut, Chris and Lisa Kaneb,
Ruggles Family Foundation, Tom Stair
and Lucy Caldwell-Stair, Corey David
Sauer, and Koo and Patricia Yuen
through the Yuen Foundation.

Private For Profit  Print, Digital
and TV
Non Profit Digital only

Federally funded TV/Digital
through

Corporation for

Public

Broadcasting and

donors

for ranking purposes

“Greg Kelly Reports,” 30,000,000
notching 1.06 million
viewers on November

2020 per night

They donate to digital 29,000,000
news startups as a
portfolio so not really a
news site onto itself. "We
don't track audience
across the portfolio. If it's
helpful, the total
population served is 29M
(the people who benefit
from the journalism of
our grantees because
they live in those
communities)." - Patty
Slutsky, Chief
Development Officer via
email

870,000 average prime 26,100,000
time viewers. https:

[www.

documentarytelevision.

com/public-

television/the-pbs-series-

ranker-for-eleven-

strands-average-

audience-and-trends-

2015-2018/




Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type

Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
57 Politico

58 Boston Globe

59 Time

60 The Washington Examiner
(absorbed the Weekly
Standard)

Launched in 2007, Politico was entirely Private Equity
funded by Robert Allbritton, an

investor and Beltway media scion and

Allen was the first reporter hired by

Politico’s founding editors, John F.

Harris and Jim VandeHei.

Politico was part of a new wave of digital
media brands—The Huffington Post,
BuzzFeed, Business Insider, Vice, an
early iteration of Vox Media._In 2015, the
company endured a dramatic split with a
coterie of top personnel, including Jim
VandeHei, Mike Allen, and Roy Schwartz,

who would go on to create a highly
influential competing news start-up,
Axios.

John and Linda Henry who also own
STAT media and the Red Sox and
Liverpool Football Club. Linda Henry is
chief executive of Boston Globe Media
Partners.

Private For Profit

Marc and Lynne Benioff. Marc Benioff is Private For Profit
the founder of SalesForce who now owns

Slack.

It is owned by MediaDC, a subsidiary
of Clarity Media Group, which is_
owned by Philip Anschutz who owns
The Anschutz Entertainment Group
(AEG). AEG is an American worldwide
sporting and music entertainment
presenter and a subsidiary of The
Anschutz Corporation. It is the world's
largest owner of sports teams and sports
events. Under the AEG Presents brand, it
is the world's second largest presenter of
live music and entertainment events after
Live Nation.

Private For Profit

The Washington Examiner is an
American conservative news website and
weekly magazine based in Washington,
D.C. Famously reclusive, Philip Anschutz
who also owns the Washington Examiner
and AEG entertainment — he has given
only two interviews in the past 30 years
— the 69-year-old has never discussed
how he ended up owning two money-
losing publications or what he wants to do
with them, but his intentions seem clear.
Anschutz’s company is privately held, and
longtime aide Jim Monaghan declined to
comment on whether the newspapers are
profitable and if there is a business plan
in place for that to happen.

Founded in 1995, the Standard, which he
absorbed into the Examiner, provided its
first owner, Rupert Murdoch, with a
Washington platform that bashed the
White House during the Clinton years and
enjoyed a privileged position during the
presidency of George W. Bush, when it
became one of the most aggressive
champions of the war in Iraq. Anschutz
acquired it last spring, reportedly for the
bargain price of $1 million.

Digital only

Print
Daily/Digital

Print and digital

Former
newspaper and
now magazine
and digital site

for ranking purposes

26M unique visitor visits 26,000,000
per month (2021, self-

reported)

200,000 digital and
147,000 Sunday print
subscribers and
25,589,616 self reported
average monthly unique
visits.

24.71M monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

25,589,616

24,710,000

22 Million Monthly 22,000,000
Unique Visitors, 90K

print readers (2021,

Media Kit), 12.10M on

average monthly monthly

visits (SimilarWeb April

2021).



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
61 Rolling Stone

62 Slate

63 Drudge Report

64 Daily Wire

Jay Penske, heir to the Penske Truck
Leasing Company, bought Rolling

Stone and recently became 50% owner

in SXSW event business. The
company is Penske Media.

"Quietly established himself as a major
media player by acquiring flagging print
titles and painstakingly resuscitating

them. In 2012, Penske Media Corporation

bought Variety. Two years later, W.W.D.
Most recently, at the end of last year, the
company snatched up Peter Brant's art-
world publishing empire. In December
2017, Penske bought up Jann Wenner’s
remaining stake in Rolling Stone, his
biggest trophy. Now, Penske has gone in
for the rest."

Graham Holdings Company owns
Slate.

This American conglomerate holding
company once owned The Washington
Post newspaper and Newsweek
magazine. Headquartered in Arlington
County, Virginia, and incorporated in
Delaware, Donald Graham owns 11%
with Blackrock and The Vanguard Group
as the other largest shareholders.

Graham Media Group is headquartered in

Chicago with Emily L. Barr as president.
Graham Media Group seven local TV
stations in Texas, Florida and other
markets.

The Drudge Report is a U.S. based
news aggregation website founded by
Matt Drudge, and run with the help of
Charles Hurt and Daniel Halper.

In his 25-year career, Mr. Drudge has
proved himself an expert aggregator, a
digital journalist who links to articles
plucked from the web. And he has done it
with style, packaging his links with
tabloid-poetry headlines that make
readers click. He originally charged
newsletter subscribers $10/month. In
2019, Drudge left its advertising rep of 20
years, Intermarkets, and "in favor the
nascent Granite Cubed, according to NY_
Post and Buzzfeed News, which said the
fledgling company is owned by Margaret
Otto, whose family has an association
with the Drudge family going back years."
Wholly-owned by Bentley Ventures,
LLC (formerly Forward Publishing,
LLC) which is itself owned by Jeremy
Boreing, Ben Shapiro, Caleb
Robinson, and Farris Wilks.

In 2020, the company is profitable and

grossed $65 million in revenue. Shapiro is

now moving into entertainment. Caleb
Robinson and Ben Shapiro launched The
Daily Wire in 2015 with an initial
investment by Farris Wilks. As of July
2020, Shapiro npr Boreing claim they
have ever met Dan Wilks or received any
money from Wilks Brothers, LLC. The_
company says it reached self-funding in
month 14 and has powered its own
growth from revenue since that time.

Private For Profit  Print, digital
and events

Publicly Traded Digital

Privately owned  Digital Only

limited liability

company called

Digital, LLC

Private For Profit  Digital Only

for ranking purposes

21.36M on average 21,360,000
monthlymonthly visits

(SimilarWeb April 2021),

4K print subscribers, 9.5

K digital subscribers,

50K circulation (2018,

Media Kit)

20.66M monthly visits
(SimilarWeb April 2021),
60,000 paying members
of Slate Plus (2020,
NiemanLab)

20,660,000

According to Lysiak, the 20,000,000
site drew in a billion page
views a month in its
heyday but more recently
has been pulling in 20
million views.
TheRighting_told The NY
Post that the Drudge
Report had 1,291,000
unique visitors in
September, according to
data supplied by
comScore, down from
2,340,000 in the same
month a year ago. While
SimilarWeb is showing
44M monthly uniques in
March 2021.

19.91M on average 19,910,000
monthly monthly visits

(SimilarWeb April 2021).



Mainstream Media Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium # estimated monthly

for ranking purposes

(ranked by audience size)

65 Dallas Morning News Robert W. Decherd has majority Publicly traded Print 46,723 digital 19,860,000
control of the A. H. Belo Corporation, Daily/Digital subscribers (September
is Texas' oldest continually operating 2020, source Dallas
company. Morning News) 19.86M

on average monthly
In February 2020, Robert W. Decherd, monthly visits
the Company’s chairman, president and (SimilarWeb April 2021).
Chief Executive Officer, has acquired
125,844 shares of the Company’s Series
B stock and 2,000 shares of Series A
stock in private transactions with
members of the Moroney family. With
these purchases, Decherd and The
Decherd Foundation own 91.6 percent of
the Company’s Series B shares and his
total voting power is approximately 52.6
percent.

66 Wired Patriarch Donald Newhouse and Publicly Traded Print and 1M see Preserving 18,360,000
Newhouse Family owns Conde Nast Digital America's Thought
(which owns The New Yorker, Vogue, Leader Magazines, Heidi
Wired, Vanity Fair, GQ, to name a few). It Legg. Total paid and
also owns Reddit and Advance Local. verified circulation in the

past six months ending
12/31/20: 892.887
according to the Alliance
for Audited Media.
SimilarWeb April 2021
reports on average
monthly visits of 18.36M.
67 National Geographic National Geographic Partners, LLC is a Joint Print and digital 17.16M on average 17,160,000
joint venture between The Walt Disney NonProfit/For monthly monthly visits
Company and the namesake non-profit Profit (SimilarWeb April 2021),
scientific organization National 500,000 national
Geographic Society. The company circulation (2019, media
oversees all commercial activities related kit) Total paid and
to the Society, including magazine verified circulation in the
publications and television channels past six months ending
12/31/20: 2.040.072
according to the Alliance
for Audited Media.

68 The New Yorker Patriarch Donald Newhouse and Private For Profit Print and digital 5.3M monthly print 16,500,000
Newhouse Family own Conde Nast readers, 17.6M average
(which owns The New Yorker, Vogue, monthly digital unique
Wired, Vanity Fair, GQ to name a few). It views (2021, MediaKit),
also owns Reddit and Advance Local. 16.51M on average

monthly monthly visits
(SimilarWeb April 2021).
Total paid and verified
circulation in the past six
months ending 12/31/20:
1.259.074 according to
the Alliance for Audited
Media.
69 Vanity Fair Patriarch Donald Newhouse and Publicly Traded Print and digital 7.5M Monthly Readers 14,740,000

Newhouse Family own Conde Nast
(which owns The New Yorker, Vogue,
Wired, Vanity Fair, GQ, to name a few). It
also owns Reddit and Advance Local.

(2021, Conde Nast),
14.74M on average
monthly monthly visits
(SimilarWeb April 2021).



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
70 Townhall Media

71 TechCrunch

Stuart W. Epperson is co-founder and Publicly traded on Digital, radio,
chairman of Salem Media Group, and a  the NASDAQ: print
member of the conservative Council for ~ SALM

National Policy. He co-founded Salem

Communications in 1972 with his brother-

in-law, Edward G. Atsinger Ill. Epperson

and his wife, along with Astinger have a

controlling interest in the media company.

Atsinger's son and Epperson's nephew,

Edward "Ted" C. Astinger, holds another

4.93%. (self-reported by Salem Media). In

1984 and 1986, Epperson was the

Republican nominee for the fifth

Congressional district of North Carolina.

Traded on NASDAQ, it realized Q1 2021
results of $59M. Previously published by
the Heritage Foundation, the company is
now owned and operated by Salem
Communications. Townhall Media is a
conservative media company including
HotAir.com, Townhall.com, PJMedia.com,
BearingArms.com, RedState.com,
Twitchy.com, and Townhall Finance and
Charlie Kirk podcast and show.

THM is a Salem Media Group company
run by Jonathan Garthwaite, Vice
President and General Manager. Salem
Media Group, Inc. is an American radio
broadcaster, Internet content provider,
and magazine and book publisher based
in Camarillo, California, targeting
audiences interested in Christian values
and what it describes as "family-themed
content and conservative values."
Epperson was listed by Time as one of
America's most influential evangelicals.
Apollo Management Global Management Private For Profit
private equity firm.

Verizon Media announced May 3. 2021
that it would sell its digital media unit.
including Yahoo and AOL, to private
equity firm Apollo Global Management for
$5 billion for a 90% stake in the business,
with Verizon retaining a 10% stake. One
of these holdings is TechCrunch, founded
in June 2005 by Archimedes Ventures,
led by partners Michael Arrington and
Keith Teare.

In 2010, AOL acquired the company for
approximately $25 million. Then Verizon
Media acquired Yahoo and AOL and their
brands, including TechCrunch, in 2017 for
$4.48 billion. Verizon announced in early
2021, it will put all of its media properties
(Yahoo Finance, Yahoo Fantasy)
whereas TechCrunch, AutoBlog and
Engadget have not been renamed or
rebranded yet. Since the acquisition of
AOL and Yahoo by Verizon, the site has
been owned by Verizon Media

Salem owns and
operates 99 radio
stations, with 56 stations
in the nation’s top 25 top
markets — and 28
stations in the top 10
markets. Through its
rapidly-growing network
of Christian and
conservative opinion
websites—driving over
200 million monthly page
views. Townhall.com has
traffic of 14.33M monthly
visits (SimilarWeb April
2021).

14.09M on average
monthly monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

for ranking purposes

14,330,000

14,090,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
83 Heavy

72 New York Magazine

73 Inc.

Known for its signature news format, Private For Profit
“5 Fast Facts You Need to Know,

Heavy.com was founded by media

entrepreneurs Simon Assaad and

David Carson in 1999, at the height of

the dot-com boom. as a video-focused

entertainment site aimed primarily at

young men.

It quietly rebooted in 2012 as a news site,
and by mid-2014 it was reaching 4 million
readers a month. It has more than
doubled in size since then. in 1999 as a
video-focused entertainment destination.
Heavy rebooted in 2012 as a real-time
reporting platform for the most sought-
after news and information, and now
generates millions of visitors per month.
Heavy claims to be an independent
media organization unaffiliated with any
strategic or financial partner. The site is
owned by Heavy Inc., which also owns
the Spanish-language news site
Ahoramismo.com. Over the past decade
Heavy has experienced exponential
reader growth and sustained profitability.
Heavy’s writers and editors may do some
reporting of their own, but mostly they
aggregate information from other sources

Vox Media is owned by NBCUniversal, Private/Private
General Atlantic, Providence Equity Equity For Profit
Partners, Comcast Ventures, Daniel

Rosensweig, Jeffrey Weiner, Accel.

Vox Media bought New York Magazine
and New York Media, home of the
websites The Cut (style, culture), Grub
Street (food), Intelligencer (politics), The
Strategist (shopping) and Vulture (pop
culture).

Inc. is owned by Mansueto Ventures.  Private For Profit
Joe Mansueto, CEO of Morningstar,

bought Fast Company and Inc in 2005

because he loves both brands and relied

on them to build his own company,

Morningstar. He is also owner of Major

League Soccer club Chicago Fire FC.

Digital only

Print and digital 325K print circulation,

Digital and
Print

for ranking purposes

14M visitors a month 14,000,000
monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

13,700,000
13.7M monthly unique

visitors digital audience

(2021, MediaKit). Total

paid and verified

circulation in the past six

months ending 12/31/20:

212,419 according to the

Alliance for Audited

Media.

13.64M on average
monthly monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

13,640,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type

Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
74 Blaze Media

75 Minneapolis Star Tribune

76 Science Magazine

80 Barron's

Mark Levin’s CRTV and Glenn Beck’s
The Blaze have merged to form a right-
wing media and opinion giant.

Private For Profit

The CEO is Tyler Cardon and the
president is Gaston Mooney. Based in
Irving, Texas, where it has studios and
offices, as well as in Washington, D.C.
Blaze Media — which was created as a
result of the 2018 merger between The
Blaze, a pay-TV network founded by
Glenn Beck, and CRTV, an online
subscription network that owns
Conservative Review — now has 450,000
paid subscribers to BlazeTV, paying on
average $102 a year. Axios reports.

Glen Taylor, former GOP Senator, self- Private For Profit
made printing entrepreneur with an
estimated net worth of $1.8 billion.

Taylor is also the majority owner of the
NBA's Minnesota Timberwolve; WNBA
team, the Lynx; and the United FC soccer
team. https://www.forbes.
com/profile/glen-taylor/?
sh=3dd16a5b719b

Science was founded in 1880 with
seed money from Thomas Edison. The_
nonprofit AAAS serves 10 million
people through primary memberships
and affiliations with some 262
scientific societies and academies.

Non Profit

Today, Science continues to publish the
very best in research across the
sciences, with articles that consistently
rank among the most cited in the world.
The Science family of journals is
published by the American Association
for the Advancement of Science (AAAS),
the world’s oldest and largest general
science organization.

Owned by News Corp and published by Publicly Traded
Dow Jones & Company, a division of

News Corp. Barron is a sister publication

to The Wall Street Journal, Barron's

covers U.S. financial information, market

developments, and relevant statistics.

BlazeTV, the
OTT channel,
is the
cornerstone of
the business.
But the
company also
runs a sizable
podcast
platform, the
Blaze Podcast
Network, which
caters to
personalities
that already
have massive
radio and social
media
followings, like
Mark Levin and
Glenn Beck,
Dave Rubin,
and Phil and
Jase Robertson
from "Duck
Dynasty." The
company also
has a 24/7
digital TV
channel called
Live, which is
available to
BlazeTV
subscribers
and is also
available on
Viacom CBS’
free streaming
channel Pluto
TV.. Its digital
linear radio
stream, Blaze
Radio, is
available on its
website and on
the iHeartRadio
app.

Print
Daily/Digital

Print and
Digital

Print and
Digital

for ranking purposes

450,000 paid subscribers 13,300,000
and claim to reach 175M

Americans but

Similarweb shows 13.3M

monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

100,000 digital and over
260,000 Sunday print
subscribers. 13.3 on
average monthly monthly
visits (SimilarWeb April
2021).

13,300,000

12.22M on average
montbhly visits
(SimilarWeb April 2021).

12,220,000

12,120,000 monthly
visits (SimilarWeb May
2021).. They reported
672,000 paid subscribers
in 2020.

12,120,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
77 Mashable

78 Fortune

79 The Economist US

80 Seattle Times

Owned by Ziff Davis, acquired by
cloud computing services company J2
Global of Hollywood, California, U.S.A.
for $167 million cash in 2012.

J2 Global also owns IGN, Humble
Bundle, Speedtest, PCMag, RetailMeNot,
Offers.com, Spiceworks, Everyday
Health, BabyCenter and What To Expect
in its Digital Media business and eFax,
eVoice, iContact, Campaigner, VIPRE,
and IPVanish in its Cloud Services
business. J2 Global reaches over 240
million people per month across its
brands.

Fortune Media Group Holdings, owned
by Thai businessman Chatchaval
Jiaravanon. The publication was founded
by Henry Luce in 1929.

The Economist Newspaper Limited,
the parent company of The Economist
Group, is a private company and none
of its shares are listed. EXOR SA
(Company began when Giovanni Agnelli
founded Fabbrica Italiana Automobili
Torino, or FIAT) owns 43.4% of its shares
with the rest owned by a group of
independent shareholders, including
many members of the staff.

The editor's independence is guaranteed
by the existence of a board of trustees; it
formally appoints the editor, who can only
be removed with its permission. It is
private and none of the shares are listed.
Its Articles of Association also state that
no individual or company can own or
control more than 50% of its total share
capital, and that no single shareholder
may exercise more than 20% of voting
rights exercised at a General Meeting of
the company. The "A" special shares are
held by individual shareholders including
the Cadbury, Layton, Rothschild (26% in
2015), Schroder and other family
interests, as well as a number of staff and
former staff.

The "B" special shares are all held by
Exor which holds 43.4% of the total share
capital of the company excluding the trust
shares. Exor purchased the majority of its
shareholding from Pearson plc in October
2015.

Fourth generation at the helm, Frank
Blethen.

The Seattle Times is an anomaly. It is
one of about five (among the top 50
metro dailies) to be locally owned and
family-run, a pattern that used to be the
norm in America. Once-mighty McClatchy
chain of newspapers, has a 49.5% owner
of The Seattle Times is now owned by the
hedge fund Chatham Asset Management
in NJ.

Publicly traded

For Profit

Private For Profit

Private For Profit

Digital

Print and
Digital

Print and
Digital

Print
Daily/Digital

for ranking purposes
12.01M on average 12,010,000
monthly monthly visits
(SimilarWeb April 2021),
45M monthly unique
visitors (2021, self-
reported)

12M global digital unique
visits (excluding China--
13.6M including China)
(2021, Self-reported) 3.6
M global print audience
(2020, self-reported),
6.25M monthly visits
(SimilarWeb April 2021).
Total paid and verified
circulation in the past six
months ending 12/31/20:
702,979 according to the
Alliance for Audited
Media.

For most of its existence
The Economist has been
content with a small
circulation. When
Bagehot gave up as
editor, it stood at 3,700,
and by 1920 had climbed
to only 6,000. After the
second world war, it rose
rapidly, but from a base
of barely 18,000, and
when Crowther left it
stood at only 55,000, not
reaching 100,000 until
1970. Today circulation
is over 1.4M, more than
four-fifths of it outside
Britain. The American
circulation accounts for
over half of the total. On
average, there are 11.79
M monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

12,000,000

11,790,000

566,900 daily readers,
717,700 Sunday readers,
32M monthly visits (self-
reported), 11.19M on
average monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

11,190,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
81 Scientific American

82 Harvard Business Review

84 Axios

Scientific American is published by
academic publisher, Springer Nature.
Springer Nature is home to other
trusted brands including Springer,
Nature Research, BMC and Palgrave
Macmillan. The main shareholders of
Springer Nature are Holtzbrinck
Publishing Group and BC Partners.
Holtzbrinck, a family-owned company_
based in Stuttgart, holds a majority share
of 53 per cent.

Harvard Business Review (HBR) is a
general management magazine
published by Harvard Business
Publishing, a wholly owned subsidiary
of Harvard University.

HBR is published six times a year and is
headquartered in Brighton,
Massachusetts.

James VandeHei and Mike Allen are
co-founder of Axios. Investors include
Glade Brook Capital Partners, e.ventures,
Gregory Penner, NBC Universal,
WindrCo, David Bradley, Emerson
Collective, Greycroft, Lerer Hippeau
(Lerer Hippeau Ventures previously
invested in both BuzzFeed and HuffPost).
Three biggest advertisers: Koch

Industries. Wells Fargo, Comcast,
Facebook now funding local launch.

Vanderhei is CEO of Axios and the
former executive editor and co-founder of
Politico. Allen is executive editor of Axios
and former chief political reporter for
Politico.

Private For Profit  Digital, Print,
Podcast

Non Profit Digital and
Print

Private/Hedge Digital only

Funds and Media

Holdings

for ranking purposes
10.38M on average 10,380,000
monthlymonthly visits
(SimilarWeb April 2021),
300K print rate base
(2021, Media Kit). Total
paid and verified
circulation in the past six
months ending 12/31/20:
274.000 according to the
Alliance for Audited
Media.

340,000 paid circulation
(2019, self-reported),
10.03M on average
monthly monthly visits
(SimilarWeb April 2021),
and 330,094 circulation
averages for six months
ending Dec. 2020
(Alliance for Audited
Media)

10M monthly uniques
and 1.9M newsletter
subscribers

10,030,000

10,000,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
85 Smithsonian Magazine

86 Five Thirty Eight

Non Profit Trust ~ Print and

Digital

The Smithsonian Institution is a trust
instrumentality of the United States,
lawfully created by Congress in 1846,
to exercise the authority of the United
States in carrying out the
responsibilities Congress undertook
when it accepted the bequest of James
Smithson.

His goal was "to found at Washington,
under the name of the Smithsonian
Institution, an establishment for the
increase and diffusion of knowledge
among men." Congress delegated the
authority and responsibilities of the United
States to the Smithsonian Board of
Regents, initially comprised of fifteen
members. The Board of Regents now has
seventeen members: the Chief Justice,
the Vice President, three members of the
Senate, three members of the House of
Representatives, and nine citizen
members appointed by Joint Resolution
of Congress. The Smithsonian has two
sources of funding - federal
appropriations and income generated
from gifts, revenue-generating activities,
and investments (referred to as
Smithsonian "trust funds”). The
Smithsonian also has two different
categories of employees, "federal" and
"trust," as determined by the source of
funds used to pay an employee's salary.
However, the Smithsonian is one legal
entity.

Smithson was an English chemist and
mineralogist. He published numerous
scientific papers for the Royal Society
during the late 1700s as well as assisting
in the development of calamine, which
would eventually be renamed after him as
"smithsonite". Smithson and his half
brother Henry Louis Dickinson inherited a
considerable estate from their mother's
family. He left $508.318 to the people of
the United States to found such an
institution.

Now owned by Disney, 538 covers
opinion poll analysis, politics,
economics, sports blog. It was created
by Nate Silver in 2008 and now run
under the subsidiary, Walt Disney
Direct-to-Consumer & International
(The Walt Disney Company). Disney
also owns ABC, listed above. Robert
(Bob) A. Iger is Chairman of Disney
and former CEO of ABC and a majority
shareholder.

Publicly Traded  Digital Only

The largest shareholder is the Laurene
Powell Jobs Trust, which holds stock that
she inherited from her husband Steve
Jobs. Steve Jobs received the Disney
stock when they acquired Pixar. Majority
voting shareholders are Robert A. Iger,
Christine McCarthy, Disney Senior
Executive Vice President and CFO; Alan
Braverman, Disney Senior Executive Vice
President, General Counsel. ABC News
is a branch of ABC, which is a branch of
Walt Disney Television, which is a branch
of Disney Media Networks, which is part
of The Walt Disney Company. The Walt
Disney Company who also own ESPN,
ABC, Lifetime, History, A&E, and FX,
Marvel Studios and Lucasfilm. The
Vanguard Group, Inc. (7.66%),
BlackRock Fund Advisors (4.36%) and
SSgA Funds Management, Inc. (4.11%).

for ranking purposes

9.87M on average 9,870,000
monthly visits

(SimilarWeb April 2021),

6M print (2021, Media

Kit). 1,588,256 print

circulation (2020

Alliance for Audited

Media)

9.69M on average
monthly monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

9,690,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)

87 One America News Network
(OANN)

88 Philadelphia Inquirer

89 The Cut

90 Fast Company

Founded in 2013, OANN is a far-right
cable channel founded by Robert
Herring Sr. and owned by Herring
Networks, Inc. Herring Sr. made his
fortune in broadcast and printing
circuit boards.

In 2000, he sold the family's business
Herco Technology, for $122 million. He
retired and met a woman in Russia who
became his third wife. An insomniac
Herring spent much of his nights watching
TV. After a while, he decided to dive into
the business himself. In 2004, he
launched Wealth TV, a cable channel
now known as AWE (A Wealth of
Entertainment), featuring shows such as
"Dream Cruises," "Private Islands" and
"Marijuana Miracle Cure." Charles
Herring called Wealth TV "a vicarious
living channel," and the bulk of its fare
focuses on luxury travel. But Robert
Herring also used his channel as
something of a soapbox. Charles Herring,
OAN’s president and Robert Herring’s
son, says that the network’s news shows
are unbiased. However, in December
2019, OAN ran a three-hour special in
which Rion and Rudy Giuliani
collaborated to “debunk the impeachment
hoax.” (Russian state television later
rebroadcast part of the special.)

Lenfest Institute was created by the
late cable mogul, Gerry Lenfest in
2016. "Lenfest gifted to the Institute an
initial endowment of $20 million, which
has since been supplemented by other
donors, for investment in innovative
news initiatives, new technology, and
new models for sustainable
journalism. Lenfest also gifted his
ownership of The Philadelphia Inquirer
to the Institute.”

Lenfest left more than $40 million to the
Institute and newspaper to shepherd the
newspaper and future of local journalism.
Lenfest Institute has now accepted more
funds from Facebook, Knight Foundation
and others.

Owned by Vox who bought New York
Magazine. Vox Media is owned by
NBCUniversal, General Atlantic,
Providence Equity Partners, Comcast
Ventures, Daniel Rosensweig, Jeffrey
Weiner, Accel.

Fast Company is owned by Mansueto
Ventures. Joe Mansueto. CEO of
Morningstar, bought Fast Company
and Inc in 2005 because he loves both
brands and relied on them to build his
own company, Morningstar.

Private For Profit TV and digital

Non Profit Print
Daily/Digital

Private/Private Digital only

Equity

Private For Profit Digital Only

for ranking purposes

8.97M on average 8,970,000
monthly monthly visits
(SimilarWeb April 2021).
However, they have self
reported that "it is
impossible to speak
precisely about ratings
since it does not
subscribe to Nielsen
Media research” (2021,
reported in the Baltimore
Sun)

193,497 daily readers,
265,181 Sunday (2020,
source Alliance for
Audited Media), 32,000
110,000 print
subscribers, digital
subscribers (2019,
niemanlab.org). 8.76M
for monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

8,760,000

8.51M monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

8,510,000

8.24M monthly visits
(SimilarWeb April 2021).
Also, self-reported
numbers. Total paid and
verified circulation in the
past six months ending
12/31/20: 562,266

according to the Alliance
for Audited Media.

8,240,000




Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
91 Quartz

92 Miami Herald

110 STAT Health News

93 San Francisco Chronicle

In late 2020, Japanese company Private For Profit Digital
Uzabase sold Quartz back to its co-

founder and Chief Executive Zach

Seward and editor-in-chief Katherine

Bell in a management buyout to

operate the publication as a private

company, nearly two and a half years

buying the digital site for a deal valued

at up to $110 million.

Terms of the sale were not disclosed.
Uzabase’s filings show that Quartz
reported a loss of nearly $20 million in
2019. Uzabase CEO Yusuke Umeda
made a personal loan to support the site.
Quartz was founded in 2012 by Atlantic
Media, then acquired by Uzabase (a
Japanese financial data and media
company) for $86 million in 2018.agreed,
in a personal capacity,

Chatham Asset Management (see
McClatchy)

Hedge Fund Print
private Daily/Digital

John and Linda Henry. Private For Profit Digital
Stat (stylized STAT, sometimes also
called Stat News) is an American health-
oriented news website launched on
November 4, 2015, by John W. and Linda
Henry, the owners of The Boston Globe.
It is produced by Boston Globe Media
and is headquartered in the Globe's own
building in Boston. Linda Henry is chief
executive of Boston Globe Media
Partners.

Owned by Hearst Communications
which is majority owned by the Hearst
Family.

Private For Profit Print
Daily/Digital

for ranking purposes

25K website subscribers 7,970,000
(2020, WSJ) and 7.97M
monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

75,300 daily print
readers, 111,770 Sunday
readers (2019, source
Statista) 7.49M on
average monthly visits
(SimilarWeb April 2021).
7.38M on average
monthly (SimilarWeb,
May 2021).

7,490,000

7,380,000

173,514 daily, 210,468
sunday, 306,535 digital
(2020, Hearst
Communications), 7.2M
on average monthly
visits (SimilarWeb April
2021).

7,200,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
94 Daily Caller

96 The Skimm

Co-founded by Tucker Carlson and and
Neil Patel. After raising $3 million in
funding from businessman Foster Friess,
the website was launched on January 11,
2010. They run

two separate entities with separate staffs.

Neil Patel is the majority owner of the for
profit, Daily Caller, Inc. and holds over
50% of all shares. Minority owners are

investors Foster Friess and Omeed Malik.

Patel noted in an email detailing
ownership that he is a first generation
Indian-American immigrant and Omeed
Malik is a muslim-American. "l believe
this makes Daily Caller the largest
minority owned and operated digital
media outlet."

Daily Caller News Foundation is a non-
profit funded by grant giving foundations

and by small individual donors. For 2020-

2021 its largest donors were:

Diana Davis Spencer Foundation
Jaquish and Kenninger Foundation
Dunn Foundation

Ed Uihlein Foundation

Holman Foundation

Karpus Family Foundation

Kickapoo Springs/Legett Foundations
Lynde and Harry Bradley Foundation
Milstein Foundation

Sarah Scaife Foundation

Searle Freedom Trust

Thomas W. Smith Foundation

Triad Foundation

There are thousands of individual donors
and the average donation is less than
$100. According to Vox through a report
published by PRWatch, the Charles Koch
Foundation accounted for 83 percent of
the Daily Caller News Foundation’s
revenues in 2016. According to Source
Watch early donors included:

Charles Koch Institute: $30,200 (2015-
2016)

Diana Davis Spencer Foundation:
$150,000 (2015)

Donors Trust: $130,000 (2014-2015)
Foster Friess: $3,000,000 (2010)
Independence Institute: $10,000 (2012)
Koch Family Foundations: $2,683,243
(2012-2017)

Lynde and Harry Bradley Foundation:
$100,000 (2014)

Searle Freedom Trust: $260,000 (2014-
2015)

Danielle Weisberg and Carly Zakin
founded theSkimm in 2012 after
leaving their jobs as news producers
for NBC. Just four years later, the
company raised $8 million in Series B
funds in order to launch a video
component called Skimm Studios, per
Bloomberg. They also raised $12 million
is 2018, funding round led by Google
Ventures, along with Spanx founder Sara
Blakely.

For Profit but the  Digital Only
Daily Caller News

Foundation in a

nonprofit.

Private For Profit  Digital Only

for ranking purposes

7.14M on average 7,140,000
monthly visits

(SimilarWeb April 2021),

drew about 5 million

monthly unique visitors in

April 2020, according to

Comscore via WSJ

7M subscribers to its
newsletter yet only 1.1M
on average monthly
montbhly visits
(SimilarWeb April 2021).

7,000,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
97 National Review

95 The Washington Times

98 Deseret News

99 The Federalist

In 2015, the magazine and website —  Non Profit
corporately National Review, Inc. —

became a wholly owned subsidiary of

National Review Institute (NRI), which

was founded by William F. Buckley Jr.

as a nonprofit, 501(c)(3) charitable

organization in 1991.

The magazine stays afloat from
subscription fees, donations, and black-
tie fundraisers around the country. The
magazine also sponsors cruises featuring
National Review editors and contributors
as lecturers. Donors over the last decade
have included Charles G. Koch
Foundation and Lynde and Harry Bradley
Foundation. The NRI received over $6
million in grants in 2019, according to its
990 filing via ProPublica.

It is currently owned by Operations
Holdings, which is a part of the
Unification religious movement.

Non Profit Print and

Digital

Founded in 1982, and owned by the Rev.
Sun Myung Moon'’s Unification Church
the Times has never turned a profit, and
the Post in 2002 estimated that the
church had pumped $1.7 billion into its
paper. On its website, the Washington
Times says it began in 1982 and has
been rated as one of the most trusted
news sites by Simmons surveys. In 1982
the New York Times described News
World as "the newspaper unit of the
Unification Church.

Deseret News Publishing Company, a Private For Profit
subsidiary of Deseret Management

Corporation, a holding company

owned by The Church of Jesus Christ

of Latter-day Saints (LDS Church)

Funding on who is behind the site is very Private For Profit
difficult to find.The Federalist, a wholly

independent division of FDRLST

Media. https://www.nytimes.
com/2018/06/07/us/politics/liz-dick-
uihlein-republican-donors.html

Print/Digital

Digital only

The site was co-founded by Ben
Domenech and Sean Davis and launched
in September 2013. On March 26th, 2020
Twitter locked the site’s account for
violating its rules against spreading
misinformation about the coronavirus.

Print and digital

for ranking purposes

79,889 active paid 7,000,000
subscribers (2020,

NextMark)

788K newsletter

registrants, 75K print

circulation (2021, Media

Kit) and 7M on average

monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

52,059 print daily (2019,
ANR), 30M monthly page
views (2020, Media Kit),
6.99M on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

7,000,000

"The Washington Times
Daily Print Circulation is -
33K

The Washington Times
Daily Readership — 73K
The Washington Times
National Weekly
Circulation — 7K

The Washington Times
National Weekly
Readership — 15K

The Washington Times
Site Monthly Traffic —
Page Views 40 M

The Washington Times
Site Monthly Unique
Visitors — 10+ M

The Washington Times
Digital Subscriptions -
14,814

Note: In 2019 we
implemented paywalls
and are seeing growth
year over year - as we
work to expand our
digital subscriptions. " -
Jill Taylor via email
correspondence

6.91M on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

6,910,000

Rated in early 2021 as 6,520,000
one of the top 5 right

wing media sites in the

U.S,, 6.52 on average

monthly visits

(SimilarWeb April 2021).



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
100 Texas Tribune

101 The Week

102 Baltimore Sun

Donors over $1M: Non Profit
$4,209,695 Laura and John Arnold
Foundation

$2,500,000 Facebook Journalism Project
$2,335,000 Houston Endowment Inc.
$2,267,163 Bill and Melinda Gates
Foundation

$2,248,500 John S. and James L. Knight
Foundation

$2,141,536 John Thornton

$1,551,790, Ford Foundation

$1,545,000 The Cynthia and George
Mitchell Foundation

$ 1,401,000 Ross Perot Jr./Hillwood
Development Company, LLC

$1,397,500 Still Water Foundation
$1,280,840 The Tobin Endowment
$1,257,600 The Meadows Foundation
$1,037,500 Charles Butt

Dennis Publishing owns The Week (US Private For Profit

and UK). In July 2018, Dennis Publishing
was bought by Exponent, a British private
equity firm with almost $3 billion pounds
under management. The proceeds from
the sale went to the Heart of England
Forest charity and the speculated figure
for the acquisition was £150 million.

The longtime owner, Felix Dennis, died in
2014, leaving ownership of the company
to the charity organization Heart of
England Forest. The Week began
publishing in the United States in 2001
after Felix Dennis, who was an early
supporter of the idea and a major investor
who later purchased the magazine,
established an American version. Jolyon
Connell and Jeremy O'Grady, two British
journalists, created The Week, which
resembles in some respects the original
Time. It turned its first profit in 2010 with
$4 million. In 2011, Dennis faxed the NYT
from the Caribbean island of Mustique a
two-page, single-spaced statement that
said, in part: “It's the old tortoise and the
hare story, and by golly I'm glad | own the
tortoise and not The Daily Beast, however
exciting the merger of The Daily Beast
and Newsweek must be for all those
concerned.” He added: “In the end, The
Week will inherit the earth!”

Bid for The Baltimore Sun to Sunlight NonProfit
for All Institute, a public charity
formed by Stewart Bainum Jr.

In a Dec. 31 regulatory filing, Alden said it
had a “brief conversation” with Bainum,
chairman of Choice Hotels International,
a Rockville, Maryland-based hotel chain,
who expressed interest in “certain assets”
of Tribune Publishing.

Digital only

Print and
Digital

for ranking purposes

1.4M unique visitors, 4.5 6,160,000
M monthly visitors (2017,

self-reported), 6.16M on

average monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

453,628 circulation
averages for six months
ending Dec. 2020_
(Alliance for Audited
Media). Statista has
similar numbers of paid
and verified circulation of
462,196 copies per
issue. They report 400k
print base (2021, Media
Kit), 500K newsletter
subscribers (2020, Media
Kit)

5,670,000

5.67M on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

5.39M on average 5,390,000
monthly visits

(SimilarWeb April 2021).



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
103 Tampa Bay Times

104 Teen Vogue

105 CSPAN

107 Breitbart

108 Newsday

The Tampa Bay Times is owned by the
not-for-profit Poynter Institute.

Patriarch Donald Newhouse and
Newhouse Family owns Conde Nast
(which owns The New Yorker, Vogue,
Wired, Vanity Fair, GQ, to name a few). It
also owns Reddit and Advance Local.

The cable television industry launched
C-SPAN (the “Cable-Satellite Public
Affairs Network”) in 1979 as a private,
nonprofit organization.

American cable network that provides
coverage of the U.S. House of
Representatives and U.S. Senate as well
as other public affairs events. C-SPAN
does not sell commercials or solicit
donations on air; instead, it receives
nearly all of its funding from subscriber
fees charged to cable and direct-
broadcast satellite (DBS) operators.

Funding details are not clear. Owned by
CEO Larry Solov, along with founder
Andrew Breitbart's widow, Susie
Breitbart, and the Mercers, a family of
Republican mega donors, the far-right
nationalist was the website that White
House Chief Strategist Steve Bannon ran
until he joined the Trump campaign.
Mercers reportedly invested $10
million in Breitbart when it was a
relatively unknown website.

Newsday Media Group owned by Patrick
Dolan, whose brother James runs
Madison Square Garden and whose
father was Cablevision founder, Chuck
Dolan.

In August 2018 Dolan bought out the
stake held by his father,, and a minority
stake held by cable giant Altice.
Cablevision, when it was still controlled
by the Dolan family, paid a $650 million to
buy Newsday from Sam Zell’'s Tribune
Company in 2008 before the Great
Recession hit the newspaper industry. In
June 2016, Cablevision was purchased
by European cable behemoth Altice for
$17.7 billion, and Newsday was spun off
to Patrick and Chuck Dolan. According to
the NYPost, "Patrick at that time had
forgone his interest in other Dolan family
holdings. These included Madison
Square Garden and the lucrative sports
franchises the New York Knicks and the
New York Rangers, which went to
James."

Non Profit Print
Daily/Digital
Private For Profit  Digital Only
Non Profit TV and Digital
Private For Profit Digital only
Private For Profit  Print
Daily/Digital

for ranking purposes

5.38M on average 5,380,000
monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

"For Wednesday
circulation print —
152,291, digital 18,439
for a total of 170,730.
Sunday print 194,663,
digital 18,526 for a total
of 213,189. Keep in
mind those are digital
only, some of the print
could also be reading
digitally as there is
usually more than one
reader/user per
household. The source is
the 2020 AAM quarterly
reports (averaged)." via
direct email with Annica
A. Keeler Director of
Development and
Community Relations,
2021

5.15M on average

monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

5,150,000

4.90M on average
montbhly visits
(SimilarWeb April 2021),
70 million viewers of TV
station in 2017

4,900,000

Breitbart's monthly traffic
bottomed out at 4.6
million unique visitors in
May 2019, down from
17.3 million at the start of
2017, according to_
Comscore, a digital
tracking firm.

4,600,000

4.5 million average
monthly unique visitors
(2021, MediaKit), 156K
print circulation (2019,
Media Kit)

4,500,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
109 The Advocate in New Orleans

111 The Intercept

112 The Salt Lake City Tribune

113 The Root

114 SunTimes.com

58 Houston Chronicle

Print
Daily/Digital

John D Georges and Dathel Coleman Private For Profit

Georges

Pierre Omidyar, founder of Ebay owns Non Profit
The Intercept. Omidyar donates to many
efforts around disinformation, journalism
and diversity in media through his
foundations: Democracy Fund and
Luminate.

Since 2016, Paul Huntsman has been
owner and publisher of The Tribune.
Going forward, a nonprofit board of
directors will govern The Tribune.

Digital only

Print
Daily/Digital

Non Profit

They say they will list all donors over
$5000 annually. No list is currently on
their site.

Founded by Donna Byrd. publisher,
and Henry Louis Gates. co-founder, it
is now owned by La Fabrica, a division
of Univision Interactive Media. Inc.
who purchased the media outlet from
Graham Holdings.

Non Profit Digital Only

The Root launched in 2008. It is also
affiliated with The Root Institute is a
solutions-oriented convening around the
issues, culture, politics and well-being of
the Black community in 2020 and beyond.

The Chicago Sun-Times is owned by a Private For Profit
coalition of businesspeople,

philanthropists and labor

organizations. committed to keeping

Chicago.

Print and
Digital

It is the flagship paper of the Sun-Times
Media Group, and has the second largest
circulation among Chicago newspapers,
after the Chicago Tribune They report
they are "committed to transparency,
especially given that some owners make
political contributions and, in some cases,
have worked in government or served as
government appointees." The newspaper
discloses its owners each year in its print
editions as part of a “statement of
ownership, management and circulation.”
Key owners are:

STIH LLC, including Michael Sacks and
W. Rockwell Wirtz

LCG Newshound LLC, including Leonard
C. Goodman

International Union of Operating
Engineers Local 150

Labor/Management Union Carpentry
Corporation Promotion Fund
Construction and General Laborers’
District Council of Chicago and Vicinity
To see the complete statement of
ownership as it appears in the paper.
click here.

Owned by Hearst Communications whicPrivate For Profit  Print

Daily/Digital

for ranking purposes

100,000 circulation 4,370,000
(2019, source), 4.37M on
average monthly visits

(SimilarWeb April 2021).
4.34M on average

monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

4,340,000

Print subscription 27K, 4,260,000
digital subscribers 16.5K

(2021, source personal

contact with Chris

Stegman), 4.26M on

average monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

4.25M on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

4,250,000

4.17M on average 4,170,000
monthlymonthly visits

(SimilarWeb April 2021),

120K print subscription

(2017, New York Times)

825,000 daily readers, 4,160,000
1.4M Sunday readership,

95 million website page

views (2019, Hearst

Communications), 4.16M

on average monthly

visits (SimilarWeb April

2021).



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type

Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
115 Black Press Group

116 Propublica

117 The San Diego Union-Tribune

The company is administered and Private For Profit
majority owned by David H. Black of

Victoria, B.C.

Founded in 1975, Black Press now
publishes more than 170 titles in British
Columbia, Alberta, Yukon and
Washington state, as well as the Honolulu
(Hawaii) Star-Advertiser, the Juneau
(Alaska) Empire and San Francisco
(Calif.) Examiner daily newspapers. In the
United States, Black Press operates
Sound Publishing with 49 titles in
Washington’s Puget Sound region; in
Hawaii with Oahu Publications; and in
Alaska. Black Press is home to some of
the oldest, most established newspapers
in B.C. and Alberta, Canada.

Top donors: Non Profit
Abrams Foundation, Altman Foundation,
Arnold Ventures, Barr Foundation,
William K. Bowes, Jr. Foundation, Peter
and Carmen Lucia Buck Foundation,
Carnegie Corporation of New York,
Craigslist Foundation, Davis Wright
Tremaine, The Geraldine R. Dodge
Foundation, Democracy Fund (Pierre
Omidyar), The Richard H. Driehaus
Foundation, Dyson Foundation, Emerson
Collective (Laurene Powell Jobs), The
Ford Foundation, Open Society
Foundation (George Soros), Goldhirsh
Foundation, The Jerome Greene
Foundation, Heising-Simons Foundation,
William and Flora Hewlett Foundation,
Hollywood Foreign Press Association,
The Joyce Foundation, Robert Wood
Johnson Foundation, James S. and
James L. Knight Foundation, Leon Levy
Foundation, MacArthur Foundation,
McCormick Foundation, Metabolic Studio,
Park Foundation, The Lisa and John
Pritzker Family Fund, Charles H. Revson
Foundation, Sandler Foundation
(Founded ProPublica), Select Equity
Foundation (George Loening Hedge
Fund), Skoll Global Threats Fund (eBay
Jeff Skoll), Alfred P. Sloan Foundation,
Solidarity Giving (WhatsApp's Tegan and
Brian Acton)

Platinum Equity, an investment firm
based in Beverly Hills. David H. Black
is part of the “Platinum team” that will
run the Union-Tribune, according to
the firm.

Private For Profit

He owns the Akron Beacon Journal in
Ohio, the Honolulu Star-Bulletin, and a
number of community newspapers in the
Pacific Northwest and Canada. Mark
Barnhill, a Platinum principal, said Black
will help the equity firm navigate the
newspaper market but declined to specify
what role he might play at the Union-
Tribune.

Digital, print

Digital only

for ranking purposes

4.1M monthly users 4,100,000

350,000 newsletter
subscribers, 4M monthly
unique visits to the
website. Partners with 20
newsrooms and have
100 journalists

4,000,000

87,834 daily circulation 3,860,000
(October 2020, source),

33.1M monthly page

views (2019, San Diego

Union-Tribune), 3.86M

on average monthly

visits (SimilarWeb April

2021).



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
118 American Thinker

119 The Post Millennial: Canadian
digital news that covers U.S.
politics

120 Popular Science

121 Reason

Need donor details. It was founded in Private
2003 by Ed Lasky, a Northbrook

lawyer, Richard Baehr, a Chicago

health-care consultant, and Thomas

Lifson, a Berkeley, California

sociologist and business adviser.

Digital only

A conservative news and opinion blog,
Lifson writes frequently for the conspiracy
site The Liberty Beacon and Baehr writes
frequently for PJ Media, Jewish Policy
Center, and Israel Hayom. Both Liftson
and Baehr are Kenyon College Alumni.
American Thinker does not disclose who
owns the magazine. The website is
funded through donations and online ads,
as well as offering an “ad-free experience
for a small fee.”

Funding details are not clear. Co-
Founded in 2017 by Matthew Azrieli
and Ali S. Taghva, The Post Millennial
is an alternative news and opinion
website based in Montreal, Canada. |t
is backed by private investors, but their
identities have not been made public.
Other funding sources remain unclear,
with proceeds from advertising or
subscriptions undefined.

Private For Profit  Digital Only

The Post Millennial is a Canadian online
news magazine started in 2017. It
publishes national and local news and
has a large amount of opinion content. It
has a journalism integrity mission and
says it is funded by advertisement and
link revenue. It has been criticized for
releasing misleading articles as well as
for opaque funding and political
connections.

In October 2020, North Equity, a Private For Profit

leading digital media venture equity
firm, (Matt Sechrest and Andrew
Perlman are the managing partners)
has acquired a number of media
brands from Bonnier Corporation.

The acquisition includes Popular Science,
Popular Photography, Saveur, Outdoor
Life, Field & Stream, Better You and
Interesting Things. North Equity venture
equity firm based in Miami with offices in
San Francisco and New York, will
continue making strategic acquisitions
across the digital-media and technology
landscape.

Libertarian magazine published monthly ~ Non Profit
by the Reason Foundation. They show
about $15,000,000 in donors in 2020.

ReasonTV
produces a
variety of
investigative

Reason Foundation cofounder Robert
Poole is an MIT-trained engineer and the
author of Cutting Back City Hall. He co
founded the magazine with Robert W.
Poole, Jr., Manuel S. Klausner, Tibor R.
Machan. Donors who give over $1000 are
Torchbearers listed here and too
numerous to list, who receive an invitation
to Reason Foundation’s annual Reason
Weekend where they can engage in
spirited conversation with Reason staff,
speakers, and other Torchbearers, and
enjoy fantastic presentations and panels.
The next Reason Weekend will be held in
2022. ReasonTV was launched in
collaboration with Drew Carey, who
created The Drew Carey Project to share
compelling stories about freedom, and
free minds and free markets with broader
audiences in all corners of the Internet.

viral videos

Digital and TV.

documentaries,
interviews, and

for ranking purposes

3.85M on average 3,850,000
monthly monthly visits
(SimilarWeb April 2021),

Alexa US rank 4986

"3.3 Million users visit
our site" (2021, email
from Post Millennial Ads
Department). 3.64M on
average monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

3,640,000

The site has been
around since 2017, but
its journey from obscurity
began in June 2018.
Over the next year, its
Facebook page went
from 36,000 monthly
interactions to over
194,000 in May 2019,
according to social
media tool BuzzSumo.
The amount of content
posted on Facebook also
jumped, from 198 posts
in June 2018 to 428 in
May 2019.

3.6M monthly unique
views, 260,000
dedicated Email
Subscribers (2021,
Media Kit shared by Lee
Verdecchia), 4.23M on
average monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

3,600,000

50,000 (2011) 3,530,000
3.53M on average
monthly visits

(SimilarWeb April 2021).



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
122 Mother Jones

123 News & Observer

124 Foreign Policy

30 Morning Brew

126 Reader's Digest

Many independent private donors over Non Profit
$10.000. They have built a strong base of
wealthy donors.

McClatchy Newspapers. the owner of Private For Profit
The News & Observer since 1995,
rejected bankruptcy on the grounds that
the most responsible course was to pay
off its debts. That left the company
heavily burdened in a time of sinking
revenues and declining assets. It
borrowed more than $4 billion to buy the
Knight-Ridder newspaper chain in 2006.
Soon afterward, newspapers got
clobbered by the bursting of the housing
bubble and the ensuing financial
meltdown. The debt has forced
McClatchy to cut staff and expenses at its
29 newspapers and sell assets. But all of
McClatchy’s newspapers are profitable
even as the company has paid off $3
billion in debt.

Graham Holdings Company owns
Foreign Policy and Slate. This
American conglomerate holding
company once owned The Washington
Post newspaper and Newsweek
magazine.

Private For Profit Digital

Headquartered in Arlington County,
Virginia, and incorporated in Delaware,
Donald Graham owns 11% with
Blackrock and The Vanguard Group as
the other largest shareholders. Graham
Media Group is headquartered in Chicago
with Emily L. Barr as president. Graham
Media Group seven local TV stations in
Texas, Florida and other markets.

In 2020, Business Insider paid about

75 million dollars for a majority stake
in Morning Brew.

Private For Profit Digital only

Alex Lieberman and co-founder Austin
Rief have built Morning Brew from a
dorm-room project to a $75 million media
company in less than six years, becoming
one of the go-to sources for millennials
seeking business news.

Steve Tananbaum founder of
GoldenTree in 2000, one of the largest
independent global credit asset
managers with over $40 billion in
assets under management has a
majority interest.

Private For Profit Print and
Digital

The Reader’s Digest Association —_
renamed Trusted Media Brands —
Ripplewood Holdings took RDA private in
November 2006 under a definitive merger
agreement, acquiring RDA's outstanding
common shares at $17 per share and
assuming its $800 million debt. The
majority stake in the company was
subsequently acquired by Golden Tree.

Print and digital

for ranking purposes

46,000 individual donors 3,360,000
and a paid magazine
circulation to more than
190,000 subscribers with
3.36M on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).
3.34M on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021),
Print Daily: 52,941, Print
Sunday: 58,469 (2020,
McClatchy)

3,340,000

186,001 paid print
subscribers, 300K print
readership, 1.2M
monthly unique users
(2021, self-reported/AAM
Audit), 3.22M on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

3,200,000

2.5 million daily 3,060,000
subscribers. SimilarWeb
reports 3M monthly

views. May 2021.

3M print subscribers
(published 10 times a
year, 2020, Media Kit)
65.72K on average
monthly uniques
(SimilarWeb 2021). They
claim to reach 60 million
consumers monthly
across its print and
digital platforms and new
direct-to-consumer
products. Audited Media
Alliance reports their
paid and verified
circulation in the past six
months ending 12/31/20:
2,660,963.

3,000,000



Mainstream Media Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium # estimated monthly
(ranked by audience size) for ranking purposes

125 Vice Montreal-born Shane Smith who now  Private For Profit Digital 3M people globally a 3,000,000
lives in NYC launched Vice as a rough- month.
cut, in your face video newsrooms. He
retains ownership with 20% of the
company, while The Walt Disney
Company, A&E Networks,TPG Capital,
Soros Fund Management and James
Murdoch (minority stake) own the

remaining parts.

Vice Media received $250 Million in debt
funding from George Soros and Fortress
Investment Group and Munroe Capital in

2019.
127 The Las Vegas Review- Sheldon Adelson estate Private For Profit Print 167,000 circulation 2,900,000
Journal Daily/Digital (2016, source
Ballotpedia), 2.9M
average monthly visits
(SimilarWeb April 2021).
128 MIT Tech Review MIT Technology Review is a magazine Non Profit Print and digital 2.57M on average 2,570,000
wholly owned by the Massachusetts montbhly visits
Institute of Technology, and editorially (SimilarWeb April 2021).

independent of the university.

It was founded in 1899 as The
Technology Review, and was re-launched
without "The" in its name on April 23,

1998
129 PunchBowl News A new 2021 media play, the first $1M  Private For Profit Digital only New outlet. Already has 2,200,000
round investment is by one of the 2.22M monthly monthly
country’s best-connected media visits (SimilarWeb April
bankers, Aryeh Bourkoff said his 2021). More info.

Kindred Media had invested because
his firm and its partners wanted “more
of a lens into” politics.

Mr. Bourkoff is a Democrat and longtime
fund-raiser for Vice President-elect

Kamala Harris. But he is also close to Mr.
Trump’s son-in-law, Jared Kushner. NYT

130 Audubon Society Magazine  Big donors are on page 14 of its Non Profit Print and digital 600,000 members 2,160,000
annual report 2020. Donors are not receive the quarterly
listed on its 990 form shows over magazine. It has 2.16M
$117M in donations and net assets of on average monthly
almost half a billion dollars. monthly visits

(SimilarWeb April 2021).
The Audubon Society has over 600,000
members, 500 community-level chapters,
and offices in twenty-seven U.S. states
and publishes the Audubon Society

Magazine.

131 The Nation Katrina vanden Heuvel is the Private For Profit Digital and 1.94M on average 1,940,000
publisher, part-owner, and former Print monthly visits
editor of The Nation. (SimilarWeb April 2021).

In 1995 the magazine was losing
$500,000 a year and its editor in chief,
Victor S. Navasky and vanden Heuvel,
along with Paul Newman, E.L. Doctorow,
Alan Sagner (former Corporation for
Public Broadcasting chairman), Peter
Norton (Norton Utilities software creator)
and others purchased the 130-year-old
journal of liberal opinion from Arthur L.
Carter, who also owned The Litchfield
County Times in Connecticut and The
New York Observer. Terms of the sale
were not disclosed. Today, "The Nation
Builders (formerly The Nation Associates)
is a community of Nation reader-activists
committed to supporting The Nation's
one-of-a-kind journalism, promoting our
message and advancing the progressive
agenda." These supporters supply 20%
of all The Nation's revenues. These
donors are not disclosed. They also have
a loyalty Visa card and an annual cruise
that fund the newsroom.



https://www.wsj.com/articles/vice-media-raises-250-million-in-debt-from-group-of-investors-including-george-soros-11556924130
https://www.wsj.com/articles/vice-media-raises-250-million-in-debt-from-group-of-investors-including-george-soros-11556924130

Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
132 Bangor Daily News

133 Santa Rosa Press Democrat

134 The New Republic

135 The Washington Free Beacon

136 Power Line

It has been owned by the Towle- Private For Profit

Warren family for four generations.

Its current publisher Richard J. Warren is
the great-grandson of J. Norman Towle,
who bought the paper in 1895. BDN, the_

paper is published by Bangor Publishing
Company, a local family-owned company.

Jeannie Schulz, philanthropist and Private For Profit Print
widow of the late “Peanuts” cartoonist Daily/Digital

Charles M. Schulz, and local real
estate developer, lobbyist Darius
Anderson and a prominent group of
Sonoma County residents purchased
the newspaper with a mission to
restore local ownership.

Sonoma Media Investments assembled
about $15 million in debt and equity
funding in November 2012 to acquire The
Press Democrat, Petaluma Argus-Courier
and North Bay Business Journal for an
undisclosed price from Florida-based
Halifax Media Group, according to Steve
Falk, the company’s CEO. They have
since paid it back.

Win McCormack. a publisher and
editor based in New York and

Portland. Ore., who founded the
literary quarterly Tin House.

Private For Profit

The New Republic announced that it was
moving back to Washington in March
2021, its home city for most of its 107-
year existence, and named Michael
Tomasky as editor. Tomasky has edited
the policy journal Democracy: A Journal
of Ideas since 2009 and writes a regular
column for The Daily Beast. Mr.
Tomasky, 60, will continue his role at
Democracy, a quarterly publication. He
said joining The New Republic would be
“the crowning achievement of my career.”
Mr. Tomasky was the first U.S. editor of
The Guardian when it expanded in
America and has contributed to The New
York Review of Books and The New York
Times. McCormack will keep his business
operations for the publication in NYC.
The Washington Free Beacon,
financially backed by Paul Singer. an
American billionaire hedge fund
manager and conservative activist is a
privately owned, for-profit online
newspaper that began publication on
February 7, 2012. The Beacon's
chairman is Michael Goldfarb.

Funding is hard to find. They do serve Private For Profit
ads and accept donations. An

American conservative political blog

founded in May 2002. Its posts were

originally written by three lawyers who

attended Dartmouth College together,

namely John H. Hinderaker, Scott W.

Johnson, and Paul Mirengoff.

Private Non Profit Digital only

Hinderaker is the President of
Minnesota's Think Tank, American
Experiment. In 2004, Power Line was
named Time magazine's first-ever "Blog
of the Year".

for ranking purposes
Digital Subs 16,500, 1,930,000
Home Delivery 18,740,
Home Delivery (Sunday
Only) - 909, 2021,
Directly Reported Via
Dave Gifford, BDN. 1.93
M on average monthly
visits (SimilarWeb April
2021).
1.92M on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

1,920,000

1.88M on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

1,880,000

1.72M on average
montbhly visits
(SimilarWeb April 2021).

1,720,000

1.71M on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

1,710,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
137 The American Conservative

138 Arkansas Press Gazette

139 Science News

141 Portland Press Herald

142 Christian Science Monitor

Print and
Digital

Donor list is not clear. TAC for short, its Non Profit
Chairman is Tucker Carlson and it is

funded by The American Ideas

Institute. 990 Form does not reveal

donors. They report they write for "Main

Street conservatives who cherish local

community, the liberties secured by the

Founders, the civilizational foundations of

faith and family."

Walter Hussman. WEHCO Media, Inc., Private For Profit
based in Little Rock, AR is a privately

held media company with holdings

that include newspapers, cable

television systems, and internet

service. Walter E. Hussman, Jr. (born

1947), is the president.

Founded as an independent nonprofit Non Profit
in 1921 by newspaper magnate E.W.

Scripps and zoologist W.E. Ritter, they

wanted to improve the quality and

accuracy of science journalism.

Digital only

Digital and
Print

Science News is funded by:
Broadcom Foundation

Intel Foundation And Intel Corporation
Regeneron

Akamai Technologies, Inc.

Arconic Foundation

Defense Stem Education Consortium
Department Of Defense

Johnson & Johnson

National Geographic Society

The Lemelson Foundation

Gleason Foundation Heising-simons
Foundation

Jack Kent Cooke Foundation

King Abdulaziz & His Companions
Foundation For Giftedness And Creativity
Siegel Family Endowment

The Burton Family Foundation

The Richard F. Caris Foundation

and More
Reade Brower. Print

Daily/Digital

Private For Profit

Reade Brower bought Maine Today
Media in 2015, owner of a number of
midcoast Maine newspapers and a
printing operation in Brunswick, Maine.
Over a decade, Browder has
consolidated six of Maine's seven daily
newspapers, as well as 21 weekly
newspapers, under his ownership. Media
properties include the Portland Press
Herald, Maine Sunday Telegram,
Kennebec Journal, Morning Sentinel, The
Coastal Journal, PressHerald.com,
CentralMaine.com and MaineToday.com.

The Monitor is owned by The First
Church of Christ Scientist, in Boston.

Non Profit Digital only

Its founder was concerned with both the
state of the world and the quality of
available news. Each weekday, the
Monitor produces one, clearly labeled
religious article offering spiritual insight
often related to the news. It has long
been funded by the Christian Science
Church movement.

for ranking purposes

1.58M on average 1,580,000
monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

1.55M on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

1,550,000

1.55M on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).
Total paid and verified
circulation in the past six_
months ending 12/31/20:
115,989 according to the
Alliance for Audited
Media.

1,500,000

100,000 households and
over 1.2 million unique
visitors every month per
email.

1,200,000

In 2018 it had
approximately 10,000
subscriptions to its
Monitor Daily email
service, 1.17M on
average monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

1,170,000



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
143 CNSNews

144 Tech Meme

145 City Journal — The nation’s
premier urban-policy magazine,
“the Bible of the new urbanism,”
as London’s Daily Telegraph
puts it

146 Poynter

Media Research Center Chairman L. Non Profit Digital Only
Brent Bozell lll founded CNSNews.

CNSNews.com is a division of the Media
Research Center, a not-for-profit 501 (c)
(3) organization. CNSNews.com relies on
the generous support of our thousands of
donors and their tax-deductible
contributions. It does not accept any
federal tax money for its operations. In
2018, Media Research Center reported
over $60M since 2014 in donations and
other revenue.

Gabe Rivera, a former software Private For Profit Digital Only
engineer at Intel, created TechMeme in.
2005 and added MediaGazer in 2010 to
track media news and is completely
funded by Rivera and its revenue
model.

Other verticals he owns include
memeorandum.com on politics and
WeSmirch.com on celebrity news.
Operating originally as Google News-
style fully-automated news aggregators,
the company blended in human editors to
the curation process in 2008. Its staff now
includes nine news editors. Mr. Rivera
has never raised outside capital for his
company, which makes enough money
from running sponsored company blog
posts for advertisers like Microsoft,
Google and Intel to eke out a small profit.

Need more donor details on who donates Non Profit Quarterly Print
$15 million to Mahatttan Institute. City and digital
Journal is funded by the Manhattan

Institute. Paul E. Singer is the Chairman

of the Manhattan Institute and President

and Co-CEO of Elliott Management,

hedge fund.

City Journal is the nation’s premier urban
policy magazine for public officials,
journalists, and all who seek a stimulating
mix of hard-headed practicality and
cutting-edge theory. The Manhattan
Institute received about $15 million in
grants in 2019, according to its 990 Filing
via ProPublica.

The Poynter Institute for Media Studies Non Profit Digital
is a non-profit school for journalism

located in St. Petersburg, Florida with

a digital media outlet that reports on

the state of media. Poynter is the

owner of The Tampa Bay Times

newspaper.

The school began on May 29, 1975,
when Nelson Poynter, the owner and
chairman of the St. Petersburg Times
(now the Tampa Bay Times) and Times
Publishing Company, announced that he
planned to start a small journalism school
called the Modern Media Institute. (The
name of the school was changed to the
Poynter Institute almost a decade later.)
In 1977, Nelson Poynter willed ownership
of the Times Publishing Company to the
Institute so that after his death the school
would become the owner of the St.
Petersburg Times. Poynter died in 1978,
at the age of 74. He had become ill in his
office just a few hours after he helped
break ground for the new St. Petersburg
campus of the University of South Florida.
At that point the Institute began to grow
into the larger school that exists today.
The Tampa Bay Times is owned by the
not-for-profit Poynter Institute.

for ranking purposes
1.04M on average 1,040,000
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

999.64K on average 1,000,000
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

897K on average 897,000
monthly visits

(SimilarWeb April 2021),

more info.

882.12K on average 882,120
montbhly visits
(SimilarWeb April 2021).



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
147 Modern Farmer

148 Protocol (news on tech)

149 Harper's

Frank Giustra, the Canadian mining
billionaire and former chairman of
Lionsgate Entertainment. who had
started to produce award-winning
olive oil in Umbria, Italy owns the
magazine.

In spring 2012, Anne Marie Gardner, who
previously worked for The New York
Times and Tatler magazine, started to
pitch an idea to investors. Giustra took an
interest in Ms. Gardner’s project. By
November, he gave her enough money
(she would not divulge figures) to start a
Website, and a print magazine. Gardner
owns a small portion of Modern Farmer.
The majority belongs to Giustra. A lawyer
later told Gardner that she had signed
one of the three worst deals he had ever
seen.

Giustra’s wealth was made mostly in
mining. He is perhaps better known

however, for being friends with Bill
Clinton, who travels occasionally on
Giustra’s plane. Recently, for his
philanthropy, Giustra received something
called the Dalai Lama Humanitarian
Award. Several years ago, Giustra gave
Clinton’s foundation thirty-one million
dollars, and he later pledged at least a
hundred million dollars and half of his
future earnings from natural-resource
ventures.

Owned by POLITICO's Robert L.
Allbritton, the publisher of Protocol
and founder, publisher and owner of
POLITICO.

Private For Profit Digital only

Allbritton is also executive chairman of
Perpetual Capital Partners, a private
middle-market investment firm based in
Washington, D.C. A native of Houston,
Robert serves on the Board of Directors
of the Lyndon B. Johnson Foundation and
is a Trustee Emeritus of Wesleyan

University.
Harper’s Magazine Foundation is the  Non Profit Digital and
corporate parent of Harper’s Print

magazine. Its principal funder is the J.
Roderick MacArthur Foundation and
the magazine and foundation are run
by John R. MacArthur. His paternal
grandfather built the insurance and
real estate fortune which he started in
Chicago (Bankers Life and Casualty
Corporation), and produced MacArthur
“genius” grants.

The magazine itself was established in
1850 and it first published an excerpt
from “Moby Dick” in 1851, In 1980, the
John D. and Catherine T. MacArthur
Foundation teamed with the Atlantic
Richfield Company to save the financially
struggling publication. Then the late J.
Roderick MacArthur who had made a
ceramics fortune and that investment
continues to fund the publication along
with advertising and subscription. The_
NYT reported recently that "Mr.
MacArthur earns $20,000 a year as the
publisher of Harper’s, and his family
foundation fully funds the nonprofit that
has published the magazine since he
rescued it from bankruptcy in 1980. Over
the past few decades, MacArthur kept
donating more than $4 million a year
without complaint."

Private For Profit Print and digital 848.92K on average

for ranking purposes

848,920
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).
827.12K on average 827,120
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).
100,000 subscribers, 716,710

716.71K on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).
103,488 Total Paid &
Verified Circulation
(2020, Alliance for
Audited Media)



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)

150 The Spectator USA - U.S.
edition of the British current
events magazine

151 CalMatters

152 The Information

153 TheCity.nyc

Owned by Frederick Barclay and the  Private For Profit
estate of this late twin brother David.

They also own The Daily Telegraph

newspaper, via Press Holdings.Sir

David Barclay, along with his twin

brother Sir Frederick, bought The

Spectator in 2004, the magazine came

as a side dish with their purchase of

the Daily Telegraph.

Under their ownership, that quickly
changed. The Spectator (1828) became a
separate company with no financial
cross-entanglements.The Spectator was
established in 1828, and touts itself as
the best-written and most influential
magazine in Britain. In 2018, they
launched their monthly global edition of
the magazine, bringing to the rest of the
world the same insight, original thought
the British have enjoyed for 190 years. It
is owned by Frederick Barclay (who
bought it with his late brother David), and
also own The Daily Telegraph
newspaper, via Press Holdings. Press
Holdings and May Corporation Limited
are two Jersey Island-registered holding
companies owned by the Barclay
brothers, which control the UK holding
company Press Acquisitions Limited,
which in turn owns the Telegraph Media
Group, parent company of The Daily
Telegraph and The Sunday Telegraph. U.
K. Prime Minister Boris Johnson was
editor of The Spectator U.K. from 1999-
2005.

Donors who gave $1 million and
above: College Futures Foundation
Simone and Tench Coxe

Emerson Collective

The James Irvine Foundation

Kerfuffle Foundation

The Carrie and Greg Penner Fund of The
Walton Family Foundation

Chan Zuckerberg

Arnold Foundation.

Non Profit Digital only

Jessica Lessin is the founder, CEO Private For Profit
and Editor in Chief. She is the sole

owner of The Information.

Founded by John Wotowicz.
Donations over $1 million:

John Wotowicz, Leon Levy Foundation,
Craig Newmark Philanthropies, Charles
H. Revson Foundation.

Donated $250,000 - $1,000,000:
Arnold Ventures, The John S. and James
L. Knight Foundation, Oak Foundation,
Richard Ravitch Foundation, Stavros
Niarchos Foundation. Founder John
Wotowicz.

Digital only

Nonprofit Digital only

Wotowicz is THE CITY’s publisher,
overseeing all revenue, technology,
business and operational activities.
Previously, He was Managing Director
and member of the European Investment
Banking Operating Committee of Morgan
Stanley and Vice President and member
of the Global Management Committee of
Dimensional Fund Advisors. John was a
Board Member of NPR, Inc. and served
as Vice Chair, Finance Committee Chair
and Co-Chair of the CEO Search
Committee. John was also a founding
Board Member of the Texas Tribune.

Digital Only

for ranking purposes

642.25K on average 642,250
monthly visits

(SimilarWeb April 2021),

20K print subscribers

(2021, News Future)

200 Media Partners 536,000
"In 2020, CalMatters
reached 1in 20
Californians. Best of luck
with your research and
I'd love to see your
findings when you're able
to share them." Margarita
Noriega VP of
Engagement via direct
contact (2027)

536K on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).
521.32K on average
montbhly visits
(SimilarWeb April 2021).
no subscription, 494.8K
on average monthly
visits (SimilarWeb April
2021).

521,320

494,800



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)

154 The Marshall Project. A
nonprofit news organization
covering the U.S. criminal
justice system

155 The19th.com - reporting on
the intersection of gender,
politics, and policy.

156 The American Spectator

157 E&E News

158 The American Mind

Founded by former hedge fund
manager Neil Barsky.

Other Donors include Chan Zuckerberg
Foundation, Open Society by George
Soros, Patrick J. McGovern Foundation,
Disney Family Foundation, Pritzker
Pucker Family Foundation, Abrams
Foundation, Adele Bernhard & Peter
Neufeld, David Rockefeller Fund, John D.
and Catherine T. MacArthur Foundation,
Newman's Own Foundation, The Annie
E. Casey Foundation, The Ford
Foundation, The Fund for Nonprofit News
at The Miami Foundation, Yeuen Kim and
Tony Lee, Yogen & Peggy Dalal and
more.

American Journalism Project founded Non Profit

The 19th. Major Gift Donors listed:
$1,000,000 and above:

Craig Newmark Philanthropies, Kathryn
Murdoch/Quadrivium, Rockefeller
Philanthropy Advisors' Collaborative for
Gender + Reproductive Equity.

Donors $250,000 - $999,999:

Arnold Ventures, Barbara and Amos
Hostetter, Ford Foundation, Michelle
Mercer and Bruce Golden, Pivotal
Ventures, Scorpio Rising Fund/Susan
and Nicholas Pritzker, Tricia Raikes,
Yellow Chair Foundation.

The American Spectator is a
conservative American online
magazine covering news and politics,
founded in 1969 by R. Emmett Tyrrell,
Jr. and published by the non-profit
American Spectator Foundation.

The American Spectator Foundation is a
D.C.-based non-profit organization that is
responsible for publishing The American
Spectator and its daily website. Its annual
gala, The Saturday Evening Club is an
event hosted by The American Spectator
Foundation also raises funds. Rebekah
Mercer, Peter Leidel, James Piereson
and others are listed on the board.
Donors are not listed in the 990.

Robert Allbritton. founder of Politico

is the owner and founder of Capitol
News Company, the parent company
of Capitol Hill political newspaper and
website Politico and now E&E News.

E&E News reports on energy and
environment issues for professionals.
Founded in 1998 by Kevin Braun and
Michael Witt, the company began as a
Capitol Hill clipping service, later became
a weekly newsletter, and in 2000 became
a Web-based news service. Most of
E&E's subscribers are institutions,
including think tanks, energy companies
and other corporations, environmentalist
groups, law firms, and state and federal
agencies.

A publication of the Claremont
Institute whose mission is to restore
the principles of the American
Founding to their rightful, preeminent
authority in our national life. The
Institute is funded by many longtime
donors in the Biennial Report page 51.
https://www.claremont.
org/page/claremont-institute-annual-
report/

Digital only

Digital Only

Print and digital

Digital Only

for ranking purposes

470.39K on average 470,390
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

30,000 digital newsletter 458,000
subscribers and average

just over 350k UVs per

month (2021, personal

email from Johanna

Derlega CRO), 458.97K

on average monthly

visits (SimilarWeb April

2021).

454 88K on average 454,880
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

414.08K on average 414,080
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

386.68K on average 386,680
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
159 The Press Gazette

160 Human Events

161 Commentary

162 News Nation

Owned by Mike Danson and his Private For Profit
Progressive Media International, which
also owns the magazines New

Statesman and Spear's.

UK digital site dedicated to journalism
and media industry news. Its motto is
Fighting For Journalism and it contains
news from the worlds of newspapers,
magazines, TV, radio and online, dealing
with launches, closures, moves,
legislation and technological advances
affecting journalists. Mike Danson made
his money from publishing. After
graduating from Oxford, he worked as a
management consultant, then in 1989 he
founded Datamonitor, a market research
specialist. Mr Danson, 47, a Manchester
United fan, ran the startup Datamonitor
on four credit cards before securing
investment from Reuters. He pocketed
200M pounds when he sold it.

In 2019, Raheem Kassam, the former
editor in chief of Breitbart London,
spearheaded the purchase of Human
Events from Salem Media Group.

Private For Profit Digital only

According to an informed source, the
purchase price for Human Events was
around $300,000 and an initial budget of
$1 million and eight writer. Human Events
says it is owned by Parallel Media LLC, a
District of Columbia Limited Liability
Company. Parallel Media LLC is owned
by publisher, Will Chamberlain. Human
Events is funded personally by
Chamberlain, our “Founding Father”
membership program, and other small
donors.

Founded by the American Jewish
Committee in 1945 under the
editorship of Elliot E. Cohen.

Non Profit Monthly Print

and digital

Commentary is a monthly American
magazine on religion, Judaism, and
politics, as well as social and cultural
issues. Commentary magazine
developed into the leading postwar
journal of Jewish affairs with well known
media editor John Podhoretz.

Owned by Nexstar Perry Sook. Publicly Traded TV
Launched September 2020, NewsNation
delivers three distinct hours of news
content in prime-time, from 8 p.m. to 11 p.
m. ET, with its anchors pivoting to various
locations nationwide as news breaks and
stories develop. NewsNation draws on
the local market, regional and national
expertise of Nexstar’s 5,400 local
journalists in 110 local newsrooms across
the country and delivers news reporting
that is fact-based, impactful, educational
and unbiased. Broadcasting live from a
new, state-of-the-art newsroom and
studio located at WGN-TV in Chicago

for ranking purposes

380K on average 380,000
monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

323.80K on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

323,800

317.78K on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

317,780

WGN America, which
reaches 75 million
homes, has barely made
a dent in the news
ratings.

250,000

It ranked 87th among all
cable networks in prime
time during the week of
Jan. 11, with an average
of 62,000 viewers
watching its newscasts,
according to Nielsen.



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)

163 The Markup — A nonprofit,
data-driven, investigations of
tech and how it influences
society

164 Life

165 Ricochet

166 Claremont Review of Books

167 Intelligencer

Julia Angwin founded this data-driven Non Profit
investigation outlet with an initial gift

of $20 million from craigslist founder

Craig Newmark of craigslist.

Two other founders, Sue Gardner and
Jeff Larson, left after Angwin claimed
Gardner was "overtly antagonistic toward
the tech industry, rather than
journalistically rigorous. Ms. Gardner
disputed that characterization." Angwin
has remained and leads the nonprofit.
They also raised $2 million from the
Knight Foundation and an additional $1
million from the Ford Foundation,
MacArthur Foundation, and The Ethics
and Governance of Artificial Intelligence
Initiative. Today, they list donors as:
Craig Newmark Philanthropies

Arizona Community Foundation

Ethics and Governance of Atrtificial
Intelligence Initiative

The Ford Foundation

John S. and James L. Knight Foundation
The John D. and Catherine T. MacArthur
Foundation

Open Society Foundations

The Diamonstein Spielvogel Foundation
DuckDuckGo

Luminate

Rutgers Center for Law and Justice

New Venture Fund

Ceased regular publication in 2007 and
now only prints collector editions. Owned
by the Meredith Corporation who
publish limited edition collectors
books. Instititutional investors own more
than 95% of the shares outstanding which
is unusual. Top institutional investors in
the company included BlackRock Fund
Advisors (14.49%), Ariel Investments LLC
(10.98%), Select Equity Group LP
(10.22%) and The Vanguard Group, Inc.
(9.915).

Owned by Silent Cal Productions, LLC Private For Profit
and founded by Reagan speechwriter

Peter Robinson and Hollywood writer

and producer Rob Long covering news,

politics, entertainment, culture.

Private For Profit  Print

Podcast

Ricochet Audio Network offers over 50
original podcasts with new episodes
released every day. Since 2010, Ricochet
has been the community for smart, civil
conversation on the center right.

The Claremont Review of Books is a
quarterly review of politics and
statesmanship published by the
conservative Claremont Institute.

Non Profit
and digital

The Institute is funded by many longtime
donors in_the Biennial Report page 51.
These donors are listed as the CRB
publication committee: Robert Curry
Michael W. Gleba (Sarah Scaife
Foundation)

Richard W. Graber (Lynde and Harry
Bradley Foundation)

Kurt A. Keilhacker

Thomas D. Klingenstein

Larry G. Mattson

Robert W. Nelson

Originally launched by New York
Magazine, Vox purchased New York
Magazine and its titles. Vox Media is
owned by NBCUniversal, General
Atlantic, Providence Equity Partners,
Comcast Ventures, Daniel
Rosensweig, Jeffrey Weiner, Accel.

Private/Private
Equity For Profit

Digital only

Quarterly Print

for ranking purposes

241.17K on average 241,170
monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

216.05K on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

216,050

203.39K on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

203,390

186K on average
montbhly visits
(SimilarWeb April 2021).

186,000

170.84K on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

170,840



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners

Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
168 Science X

169 The New Criterion

170 Modern Age

171 Media Gazer

Need to know who owns Omicron
Limited. Science X is wholly owned by
Omicron Limited, headquartered in
Douglas, Isle Of Man, United Kingdom.

Ed Yong wrote about "Churnalism”
and PR in Science in 2010.

Launched in 2004 (Phys.org), Science X’
s publishes approximately 200 quality
articles every day, offering some of the
most comprehensive coverage of sci-tech
developments world-wide. The website
was founded in March 2004 by two PhD
students motivated by the void in hard
science news designed for informed and
educated readers. The initial idea behind
Science X was to cover physics,
nanotechnology, and engineering news.
While maintaining this focus, Science X
has expanded its coverage to other
relevant science and technology fields.
Science X has filled the void and created
a unique niche in science and technology
daily news reporting. As proof of this, the
site immediately soared in popularity on
the web. Today, Science X is a
comprehensive sci-tech news portal for
all major research disciplines. Some
criticism of Physorg is that it is an
aggregator of PR for the Science
industry.

It is unclear who funds the publication but Non Profit
they have many fellows from the
Manhattan Institute writing for them. The
Manhattan Institute received about $15
million in donations in 2019, according to
its 990 Filing via ProPublica and funds
Manhattan Institute fellows write for the
magazine.

The New Criterion, edited by Roger
Kimball, was founded in 1982 by the art
critic Hilton Kramer and the pianist and
music critic Samuel Lipman. Kimball
currently serves on the board of the
Manhattan Institute for Policy Research
and is Chairman of the William F. Buckley
Jr. Program at Yale.

Need donor list for ISI. Unclear. Cultural, Non Profit
literary and political journal published
by the Intercollegiate Studies Institute.

ISI counts amongst its leaders who have
been part of the organization ISI's
programs: Supreme Court justices Neil
Gorsuch and Samuel Alito, PayPal co
founder Peter Thiel, Reason magazine
editor Katherine Mangu-Ward, Hillsdale
College president Larry Arnn, and
Heritage Foundation founder Ed Feulner.
Gabe Rivera, a former software
engineer at Intel, created TechMeme in
2005 and added MediaGazer in 2010 to
track media news and is completely
funded by Rivera and its revenue
model.

Other verticals he owns include
memeorandum.com/ on politics and
WeSmirch.com on celebrity news.
Operating originally as Google News-
style fully-automated news aggregators,
the company blended in human editors to
the curation process in 2008. Its staff now
includes nine news editors. Mr. Rivera
has never raised outside capital for his
company, which makes enough money
from running sponsored company blog
posts for advertisers like Microsoft,
Google and Intel to eke out a small profit.

Private For Profit

Private For Profit

for ranking purposes

Digital Readership has grown 142,000
steadily to include 5

million scientists,

researchers, and

engineers every month.

142K on average

monthly visits

(SimilarWeb April 2021).

Print and digital 128.67K on average 128,670
montbhly visits

(SimilarWeb April 2021),

7.5K worldwide

circulation (2021, Media

Kit)

Print and digital 115K on average
monthly visits
(SimilarWeb April 2021).

115,000

Digital 70K on average monthly 70,000
visits (SimilarWeb April
2021).



Mainstream Media

Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium

# estimated monthly

(ranked by audience size)
172 The Washington Spectator

173 Solutions Journalism
Network: Funds solutions
driven stories in major media
outlets.

Need donor list. Funded by The Public  Non Profit Print and
Concern Foundation (PCF), a nonprofit Digital
educational foundation led by well-

known publisher and editor of liberal

magazines, Hamilton Fish, who is also

the magazine's editor and publisher.

In 1977, with partner Victor Navasky and
a group of about 50 other investors, then
26-year old Hamilton Fish V raised more
than $950,000 to purchase The Nation
Magazine, which has been described as
“a mainstay in liberal journalism for more
than a century.” Fish V served as the
Magazine’s publisher and Navasky, a
former editor of the New York Times
Magazine, served as its editor.Fish is a
social entrepreneur, environmental
advocate and film producer in New York
City . He is currently the publisher of the
twice-monthly independent political
periodical. The website reports that the
magazine is an independent, progressive
and reader-supported journal of politics
and the arts published each month in
print, and updated daily online at
washingtonspectator.org. Fish had
previously been at the New Republic In
November 2017, Fish resigned as
publisher following allegations by female
employees. Fish, PCF President and co-
founder with Fairfax Dorn (Executive
Director of Ballroom Marfa) of the Marfa
Dialogues project, has worked throughout
his career to incorporate political and
social values in cultural and artistic
initiatives through documentary films,
musical theater, film festivals, and
magazine and book publishing. Media
Bias reports that Fish is said to be a close
advisor to George Soros. His is the son of
the late Representative Hamilton Fish Jr.
Republican of New York, and the
grandson of Hamilton Fish Sr., who was
In Congress for 25 years.

The Washington Spectator was founded
in 1974 by veteran Capitol Hill reporter
and Vietnam War critic Tristram Coffin.

Donors who fund these stories and Non Profit All
approach to solutions journalism
include:

Barr Foundation, Bill & Melinda Gates
Foundation, Catherine Hawkins
Foundation, Chan Zuckerberg Initiative,
Democracy Fund, Einhorn Family
Charitable Trust, Emerson Collective,
Enlight Foundation, Fidelity Charitable,
Ford Foundation, Google News Initiative,
Heising-simons Foundation, Horace W.
Goldsmith Foundation, Knight
Foundation, Jonathan Logan Family
Foundation, Endowment For Health
Novo Foundation, Paul Dosberg
Charitable Fund, Ralph C. Wilson, Jr.,
Rita Allen Foundation, Robert Wood
Johnson Foundation, The Kendeda Fund,
Tinker Foundation, Town Foundation,
William James Foundation, William and
Flora Hewlett Foundation.

n/a

n/a

for ranking purposes



Mainstream Media Top Investors/Donors/Owners Ownership Type Medium # estimated monthly

(ranked by audience size) for ranking purposes
174 Chronicles: A Magazine of Today, Chronicles is a program of Non Profit Monthly print  n/a
American Culture has Charlemagne Institute, a nonprofit, and some
defended Western educational organization located in the digital
Civilization. Twin Cities of Minnesota dedicated to
"defending and advancing Western
civilization."

It was the U.S. monthly magazine
published by the Rockford Institute since
the 1970s, which is an American
conservative think-tank associated with
paleo-conservatism, based in Rockford,
lllinois. The magazine is known for
promoting anti-globalism, anti-
intervention, and anti-immigration stances
within conservative politics. In early 2019
The Rockford Institute merged with The
Charlemagne Institute, which became the
new publisher of Chronicles Chronicles is
funded through a subscription, donation
and advertising model. The tax-exempt
organization reported $1.1 million in
revenue in 2017. Its website does not list
any donors.



